Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που δεν θα σε προδώσουν ποτέ -Αντέχουν για εκατομμύρια χιλιόμετρα

Αν είσαι τυχερός κι έχεις στο γκαράζ σου ένα από αυτά τα πέντε αυτοκίνητα, μην το πουλήσεις, γιατί ο κινητήρας του είναι σχεδόν αθάνατος και μπορεί να “τερματίσει” με ευκολία το οδόμετρο.
Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία κυριαρχεί όλο και περισσότερο στον κόσμο της αυτοκίνησης, η ανθεκτικότητα έχει αρχίσει να παραχωρεί τη θέση της στην πολυπλοκότητα. Οδηγοί και μηχανικοί συμφωνούν ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο οι κινητήρες των σύγχρονων αυτοκινήτων να φτάσουν τα ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα χωρίς σημαντικές επισκευές ή αντικαταστάσεις βασικών εξαρτημάτων.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα οχήματα που αποτελούν ζωντανή απόδειξη της μηχανικής αξιοπιστίας, με κινητήρες που μπορούν να καλύψουν αποστάσεις μυθικών διαστάσεων κι έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αντέξουν τη φθορά του χρόνου και των χιλιομέτρων.
Ακολουθούν πέντε χαρακτηριστικά παραδείγματα μοντέλων που συνεχίζουν να κυκλοφορούν, συχνά με τον εργοστασιακό κινητήρα και κιβώτιο, δικαιώνοντας τη φήμη τους ως σχεδόν αθάνατα.
BUY NOW
Volkswagen Golf
Ξεκινάμε με το πιο διάσημο αυτής της λίστας, που δεν είναι άλλο από το Volkswagen Golf.

Ειδικά η τέταρτη γενιά του γερμανικού αυτοκινήτου αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα του είδους του. Στιβαρό, ισορροπημένο και με τεράστια επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, το Golf IV εφοδιάστηκε με τον περίφημο 1.9 TDI, έναν τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα που προσφερόταν σε εκδόσεις ισχύος από 90 έως 150 ίππους, ενώ υπήρχε και ατμοσφαιρική έκδοση (SDI) με 68 PS.
Η αξιοπιστία του συγκεκριμένου μοτέρ έχει καταγραφεί σε αμέτρητες περιπτώσεις οχημάτων με πάνω από 700.000 ή και 1.000.000 χλμ., γεγονός που τον καθιστά σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Peugeot 406
Ένα άλλο αυτοκίνητο που φημίζεται για τη διάρκεια του είναι το Peugeot 406. Το γαλλικό sedan με την κομψή σχεδίαση που φέρει την υπογραφή του Pininfarina ξεχώρισε για την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, την ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και την αντοχή του στο χρόνο.

Η δεύτερη γενιά του 406 (2001-2004) έφερε σημαντικές βελτιώσεις, μεταξύ των οποίων και την είσοδο των κινητήρων HDi. Οι εκδόσεις των 2.0 και 2.2 λίτρων, με ισχύ από 90 έως 136 ίππους, συνδύαζαν οικονομία καυσίμου και αξιοπιστία, ιδανικές για καθημερινή χρήση αλλά και απαιτητικά ταξίδια. Η φήμη του 406 HDi στη μεταχειρισμένη αγορά παραμένει εξαιρετική, καθώς πολλοί ιδιοκτήτες αναφέρουν χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς σοβαρά μηχανικά προβλήματα.
Mercedes-Benz E-Class
Πρόκειται για ένα από τα πιο αξιόπιστα premium μοντέλα της δεκαετίας του 2000. Η E-Class W211 (2002–2009), η τρίτη γενιά του μοντέλου, κατασκευάστηκε με στόχο τη μακροχρόνια αντοχή, ειδικά στις diesel εκδόσεις της.

Ξεχωρίζει ιδιαίτερα η έκδοση E320 CDI, με εξακύλινδρο σε σειρά πετρελαιοκινητήρα 3.2 λίτρων που αποδίδει 204 ίππους. Ο συνδυασμός του με πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο απέδειξε ότι δεν είναι μόνο αποδοτικός, αλλά και εξαιρετικά ανθεκτικός. Δεν είναι λίγες οι αγγελίες στην ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων που καταγράφουν μοντέλα με πάνω από 600.000 ή ακόμα και 800.000 χιλιόμετρα, τα οποία εξακολουθούν να κυκλοφορούν με αξιοπρεπή απόδοση.
Skoda Octavia
Η πρώτη γενιά του Skoda Octavia αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της τσέχικης μάρκας. Αναπτύχθηκε υπό τη στέγη του Ομίλου Volkswagen και βασίστηκε στην πλατφόρμα του VW Golf IV, μοιραζόμενο αρκετά μηχανικά μέρη, μεταξύ αυτών και τον πετρελαιοκινητήρα 1.9TDI.

Προσφερόταν σε εκδόσεις 90 και 110 ίππων, με εξαιρετική καμπύλη ροπής και πολύ χαμηλή κατανάλωση, ακόμα και κάτω από τα 5 λ./100 χλμ, ενώ υπήρχε επίσης και η πιο απλή ατμοσφαιρική εκδοχή SDI με 68 ίππους, H αξιοπιστία που πρόσφερε ο συγκεκριμένος κινητήρας σε συνδυασμό με την απουσία περιττών ηλεκτρονικών συστημάτων και τη στιβαρή κατασκευή το έκανε ιδιαίτερα δημοφιλές στους κύκλους των επαγγελματιών οδηγών ταξί.
Toyota Prius
Το μοναδικό υβριδικό της λίστας, αλλά όχι λιγότερο αξιόπιστο. Η τρίτη γενιά του Toyota Prius (2009-2015) καθιερώθηκε ως «εργαλείο» στις αστικές μετακινήσεις.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της λίστας, το Prius δεν εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρα, αλλά με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, βασισμένο σε έναν βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων ατμοσφαιρικό, που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία υψηλής τάσης και κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Αυτό το σύστημα, γνωστό και ως Hybrid Synergy Drive, φημίζεται για την απλότητα και τη μακροχρόνια αντοχή του. Η απουσία συμβατικού συμπλέκτη και κιβωτίου μειώνει κατακόρυφα τις πιθανότητες μηχανικών βλαβών. Υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις οχημάτων που ξεπέρασαν τις 600.000 ή ακόμα και τις 800.000 χλμ., διατηρώντας εργοστασιακά εξαρτήματα στο σύστημα κίνησης, όπως κινητήρα, μπαταρία και κιβώτιο.