Τα συγκεκριμένα σαμαράκια λειτουργούν μόνο για αυτούς που κινούνται με υπερβολική ταχύτητα στην πόλη και αποδεικνύονται πολύ αποτελεσματικά.
Η γερμανική πόλη Χάναου στο κρατίδιο της Έσσης αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με τις υψηλές ταχύτητες στους αστικούς δρόμους και οι τοπικές Αρχές αναζητούσαν λύση. Και αντί να βασιστεί στα κλασικά μέτρα, όπως κάμερες και ραντάρ, η τοπική διοίκηση αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα πιο ασυνήθιστο μέσο, τις λεγόμενες σουηδικές παγίδες.
Η σουηδική εταιρεία Edeva έχει βρει έναν καινοτόμο τρόπο αντιμετώπισης των οχημάτων που κινούνται με υψηλή ταχύτητα στον αστικό ιστό, εγκαθιστώντας έναν κάθετο μηχανισμό στο οδόστρωμα που βυθίζεται όταν εντοπίσει κάποιον που κινείται πάνω το όριο.
BUY NOW
Το συγκεκριμένο ενεργό «σαμαράκι» ονομάζεται Actibump και περιλαμβάνει κάμερα και ραντάρ για την μέτρηση της ταχύτητας ενός αυτοκινήτου που πλησιάζει, και λειτουργεί/αντιδρά ανάλογα με την ταχύτητα.
Εάν ένα αυτοκίνητο κινείται πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, το ραντάρ ανιχνεύει την ταχύτητα κίνησης και μεταδίδει το κατάλληλο σήμα στην ατσάλινη πλάκα που έχει ενσωματωθεί στον δρόμο να υποχωρήσει και να δημιουργήσει ένα μικρό σκαλοπάτι.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ο τρόπο λειτουργίας του δεν εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια του οδηγού κατά την οδήγηση, καθώς δημιουργεί ένα μικρό σκαλοπάτι που αρκεί για να προειδοποιήσει τον οδηγό ότι κάτι κάνει λάθος και πρέπει να μειώσει ταχύτητα. Εάν το αυτοκίνητο κινείται με το όριο, το σύστημα δεν λειτουργεί, όπως βέβαια και όταν περνούν με μεγάλη ταχύτητα περιπολικά, ασθενοφόρα και πυροσβεστικά, μιας και τα αναγνωρίζει.
Το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα του Actibump είναι η υψηλή του τιμή, που φτάνει τα 50.000 ευρώ, αλλά σύμφωνα με τους δημιουργούς του λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά και δεν ταλαιπωρεί τα αυτοκίνητα των οδηγών που κινούνται με τα όρια. Τα αποτελέσματα των ερευνών βασίζονται σε χρήση ετών του συστήματος σε ορισμένες πόλεις της Σουηδίας και της Αυστραλίας.
Τέλος, η Edeva αναφέρει μεγάλο πλεονέκτημα των Actibump είναι το γεγονός ότι τα οχήματα που τηρούν το όριο ταχύτητας δεν χρειάζεται να σταματούν και στη συνέχεια να επιταχύνουν. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η ροή της κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα το σύστημα συλλέγει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για την ποιότητα του αέρα, τα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, καθώς και τις πινακίδες κυκλοφορίας των διερχόμενων αυτοκινήτων.