Αυτά είναι τα πλάνα της Skoda για το 2023 -Ποια νέα μοντέλα περιμένουμε

Skoda Kodiaq

Το ευμεγέθες sedan Superb της Skoda και το αντίστοιχό του SUV Kodiaq θα περάσουν στις νέες τους γενιές μέσα σε αυτό το χρόνο, ενώ παράλληλα θα ανανεωθούν και τα Kamiq και Scala.

Η εταιρεία της Mlada Boleslav επιβεβαίωσε τα παραπάνω εμμέσως, μέσω ενός δελτίου Τύπου για τις παγκόσμιες πωλήσεις της το 2022. Για το Superb, ένα από τα πλέον ευρύχωρα προσιτά οικογενειακά αυτοκίνητα, αυτή θα είναι η τέταρτη γενιά του - ενώ έχει ήδη επιβεβαιωθεί ότι θα αποκτήσει και δύο νέα αμαξώματα, πέραν του sedan: τα liftback και wagon.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Superb θα βασιστεί σε μια μετεξέλιξη της πλατφόρμας MQB του ομίλου Volkswagen, και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβας, στη Σλοβακία. Από την ίδια μονάδα παραγωγής θα βγαίνει και το μηχανικά συγγενές Volkswagen Passat, αλλά το τελευταίο θα πωλείται μόνο σε έκδοση station wagon.

Για το νέο Kodiaq δεν υπάρχουν ακόμη ιδιαίτερες πληροφορίες, πέραν από λίγες κατασκεπευτικές φωτογραφίες από τις δοκιμές εξέλιξής του. Το μεγάλο SUV θα συγγενεύει, με τη σειρά του, με το νέο Volkswagen Tiguan -που αναμένεται να προηγηθεί, εμπορικά- και θα χρησιμοποιεί τους ίδους, εξελιγμένους κινητήρες βενζίνης και diesel τόσο με το Kodiaq, όσο και με τα Superb/Passat.

Παράλληλα με τα παραπάνω νέα μοντέλα, από το δελτίο Τύπου της Skoda μάθαμε επίσης ότι επίκεται μέσα στο έτος και το facelift του συμπαγούς Crossover Kamiq, όπως και του συμπαγούς hatchback Scala. Παράλληλα, η τσεχική εταιρεία εργάζεται και στο σχεδιασμό και στην εξέλιξη τριών νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, που πρόκειται να παρουσιάσει μέχρι το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τα αποτελέσματα του 2022, η ζήτηση έπεσε για τη Skoda πέρσι κατά 16,7 τοις εκατό, στις 878.200 συνολικά μονάδες. Το Octavia, παρά την πτώση κατά 29,7% στις πωλήσεις του, με 141.100 αντίτυπα ήταν το πιο εμπορικό αυτοκίνητο της εταιρείας και πέρσι. Το ακολούθησαν τα Kamiq και Kodiaq.

Το μόνο που σημείωσε αύξηση πωλήσεων -κατά 20%, στις 53.700 μονάδες- ήταν το αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq. Την πιο ραγδαία πτώση πωλήσεων (72,8%) είχε το Rapid, μετά την απόφαση του ομίλου VW να παύσει την παραγωγή του στο εργοστάσιο της Kaluga, στη Ρωσία, ως συνέπεια της εισβολής των ρωσικών στρατιωτικών δυνάμεων στην Ουκρανία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ