![Turbo roundabout traffic sign](/sites/default/files/styles/horizontal_rectangle_small/public/2025-02/Turbo%20roundabout%20traffic%20sign.jpg?itok=ndM9yX9S)
Η εξέλιξη της αυτοκίνησης δεν αφορά μόνο την τεχνολογία των οχημάτων που οδηγούμε, αλλά και το κυκλοφοριακό περιβάλλον των σύγχρονων πόλεων.
Οι πλατείες είναι χαρακτηριστικό των ευρωπαϊκών δρόμων και παρά το γεγονός ότι θα μπορούσαν να προκαλέσουν σύγχυση στο μυαλό των οδηγών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αρχίζουν σιγά σιγά να κατασκευάζουν τις δικές τους για να μειώσουν τα θανατηφόρα ατυχήματα.
Οι πλατείες μπορούν να έχουν διαφορετικό μέγεθος και να φιλοξενούν περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας, υπάρχουν όμως και ορισμένες που ονομάζονται «Turbo» λόγω σχήματος.
BUY NOW
![Turbo roundabout 1](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/Turbo%20roundabout%201.jpg?itok=yCxjv98i)
Οι κυκλικοί κόμβοι σε σχήμα «Turbo» προσφέρουν λύση στις επικίνδυνες διασταυρώσεις, με τους υπεύθυνους να αναγνωρίζουν ότι η κυκλοφορία σε αυτούς θα μπορούσε να αποδειχθεί περίπλοκη για τους οδηγούς. Για αυτό και πλέον υπάρχουν πινακίδες που ενημερώνουν για επικείμενη πλατεία αυτού του τύπου.
Οι λωρίδες κυκλοφορίας χωρίζονται από διαχωριστικά μικρού ύψους που οδηγούν τους οδηγούς στον κυκλικό κόμβο. Ο σκοπός των διαχωριστικών είναι να αποθαρρύνουν την αλλαγή λωρίδας από τον οδηγό όταν εισέλθει με το αυτοκίνητό του στον κυκλικό κόμβο. Οι οδηγοί θα πρέπει να επιλέξουν τη λωρίδα τους πριν από την είσοδο, χρησιμοποιώντας τις πινακίδες και να παραμείνουν σε αυτή μέχρι να φτάσουν στην επιθυμητή έξοδο.
![Turbo roundabout 3](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/Turbo%20roundabout%202_0.jpg?itok=xaRB6jw-)
Η αριστερή λωρίδα έχει σχεδιαστεί για τους οδηγούς που στρίβουν αριστερά ή βγαίνουν ευθεία από τον κυκλικό κόμβο, η μεσαία λωρίδα για οχήματα που συνεχίζουν ευθεία και η δεξιά για αυτούς που θα βγουν στην δεξιά.
Το όνομα «Turbo» μπορεί να υποδηλώνει υψηλή ταχύτητα και επιδόσεις, εδώ όμως αναφέρεται στο σπειροειδές σχήμα της κατασκευής και οι οδηγοί ενθαρρύνονται να επιβραδύνουν πριν πλησιάσουν.
Οι κυκλικοί κόμβοι «turbo» εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Ολλανδία τη δεκαετία του 1990 (1996). Παρά το γεγονός ότι είναι κοινό χαρακτηριστικό σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι παραδοσιακοί κυκλικοί κόμβοι στις Η.Π.Α. είναι σχετικά λίγοι και φτάνουν τους 13.000. Συγκριτικά, υπάρχουν 26.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο και πάνω από 42.000 στη Γαλλία.