Αυτή είναι η κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που καταρρέει

AIWAYS U6

Μπορεί η μετάβαση της αυτοκίνησης σε ένα ηλεκτρικό μέλλον να φάνταζε μονόδρομος, ωστόσο στην πράξη αποδεικνύεται πως δεν θα είναι τόσο απλή.

Και όλο και πιο συχνά προκύπτουν περιπτώσεις εταιρειών που έχουν επενδύσει σε αυτή την τεχνολογία αλλά δεν έχουν την απαιτούμενη ανταπόκριση από το αγοραστικό κοινό. Πρόσφατα σε αυτό το πλαίσιο ήταν στην επικαιρότητα η Αμερικανική Fisker, τώρα όμως, έχουμε και μία ασιατική μάρκα να βρίσκεται επίσης σε δεινή κατάσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος για την AIWAYS την κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε το 2017 από τους επιχειρηματίες Fu Qian and Gu Fen. Το εν λόγω brand εστίασε εξ αρχής σε ηλεκτρικά SUV, λανσάροντας τα U5 και U6 τα οποία μάλιστα δεν περιορίστηκαν στην ασιατική αγορά – ήρθαν και στην Ευρώπη. Όμως οι πωλήσεις δεν ήταν οι αναμενόμενες. Ακόμα και στη Σουηδία, τον παράδεισο των ηλεκτρικών, η AIWAYS πούλησε μόλις 200 αυτοκίνητα.

Όχι τυχαία, εδώ και μερικούς μήνες ξεκίνησαν τα οικονομικά προβλήματα, που οδήγησαν σε διακοπές στην παραγωγή και καθυστερήσεις στις πληρωμένες του προσωπικού. Στο ξεκίνημα του έτους βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας αλλά η κινεζική κυβέρνηση έδωσε σανίδα σωτηρίας (όπως και σε άλλες εταιρείες).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, οι αλλαγές στη διοίκηση οδήγησαν και σε νέα στρατηγική, η οποία αφήνει την αγορά της Κίνας όπου δεν μπορούσε να τα βάλει με τον τεράστιο ανταγωνισμό και κολοσσούς όπως η BYD και η Geely και να επικεντρωθεί σε άλλες αγορές ανά τον κόσμο. Το πλάνο αντεπίθεσης βασίζεται και σε συμφωνίες με πιθανούς επενδυτές, με την CATL που αποτελεί γίγαντα στον τομέα των μπαταριών και την εταιρεία τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, Tencent, να είναι ψηλά στη λίστα.

Βέβαια, το πλάνο ανάκαμψης είναι αρκετά φιλόδοξο, αφού η AIWAYS στοχεύει σε πωλήσεις για το 2025 που θα ξεπεράσουν τις 15.000. Ένας στόχος που δεν θα επιτευχθεί εύκολα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ