Το παγκόσμιο ντεμπούτο στο Ντουμπάι Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έκανε το SharX-5 το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της καναδικής AXL Electric Vehicles.
Το ηλεκτρικό SharX-5 της start-up AXL Electric Vehicles είναι το SUV που βάζει στον χάρτη τον Καναδά ως κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την δική του εγχώρια μάρκα.
Το SUV της AXL αποκαλύφθηκε στο Ντουμπάι δείχνοντας παράλληλα τις προθέσεις της εταιρείας για ένα παγκόσμιο κοινό, ίσως και την ανάγκη για νέους επενδυτές που θα την ωθήσουν σε ταχύτερη ανάπτυξη, ενώ προς το παρόν δεν έχει πρόθεση να εξάγει το μοντέλο της στις Ευρωπαϊκές αγορές.
BUY NOW
Σχεδιαστικά το SharX-5, το οποίο λογικά δίνει μια πρώτη γεύση για την σχεδιαστική φιλοσοφία που θα ακολουθήσουν οι Καναδοί κινείται στο πλαίσιο της εποχής χωρίς να παρουσιάζει κάτι ριζοσπαστικό. Η σχεδίαση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων είναι και εκείνη που καθορίζει το εμπρός μέρος, ενώ πίσω η εικόνα είναι λίγο πιο συντηρητική αλλά και πιο κομψή.
Ιδιαίτερα προσεγμένη παρουσιάζεται η αισθητική στην καμπίνα του SharX-5 με τον μοντέρνο σχεδιασμό της να χαρακτηρίζεται από ευθείες λιτές γραμμές ειδικά στην περιοχή του ταμπλό. Στο τελευταίο η AXL έχει τοποθετήσει τρεις συνολικά οθόνες, μία για τον οδηγό και μία για τον συνοδηγό με την οθόνη του multimedia συστήματος να είναι κάθετη και μεγάλη σε διαστάσεις.
Για την κίνηση του μηδενικών ρύπων SUV φροντίζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 209 ίππους και δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με αυτό το μοτέρ το SharX-5 χρειάζεται 7,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση. Η μπαταρία που φέρει το SUV έχει ενεργειακή χωρητικότητα 67 kWh και σύμφωνα με τους Καναδούς χαρίζει στο πρώτο τους μοντέλο αυτονομία που φτάνει έως και τα 500 χιλιόμετρα.
Με το Sharx-5 οι Καναδοί ποντάρουν στην πολυτέλεια προσφέροντας το μοντέλο τους με υψηλά επίπεδα εξοπλισμού από την στάνταρ κιόλας έκδοσή του, αναφέροντας πως άλλοι κατασκευαστές τα χρεώνουν έξτρα.
Όπως και να έχει ανάμεσα σε όλα αυτά που περιμένει να βρει κανείς σε ένα SUV που θέλει να λογίζεται ως πολυτελές ξεχωρίζουν μόνο τα στάνταρ κλιματιζόμενα καθίσματα (και ψύξη και θέρμανση) και η γυάλινη πανοραμική οροφή.
Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία εξοπλισμού που η AXL πλασάρει ως «πολυτελή», όπως είναι για παράδειγμα το ενεργό cruise control και το σύστημα διατήρησης λωρίδας μπορεί να τα βρει κανείς στάνταρ ακόμη και σε μικρότερα μοντέλα που δεν περιλαμβάνουν τη λέξη «πολυτέλεια» στο λεξιλόγιό τους.
Λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά ή τιμές δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά για το νέο ηλεκτρικό SUV, που θα είναι αρχικά διαθέσιμο στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας.