Αυτή είναι η αρχαιότερη μάρκα αυτοκινήτου στον κόσμο

peugeot 308

Μετράει περισσότερους από δύο αιώνες «ζωής» ως εταιρεία και αυτό δίνει στον συγκεκριμένο κατασκευαστή τον τίτλο της παλιότερης μάρκας αυτοκινήτου στον κόσμο. Ποια είναι;

Με έτος ίδρυσης το 1810 η γαλλική Peugeot είναι η γηραιότερη μάρκα σήμερα καθώς μετρά, ούτε λίγο ούτε πολύ 222 χρόνια ζωής και όπως δείχνουν όλα αυτός ο αριθμός θα συνεχίσει να μεγαλώνει.

Η Peugeot φυσικά δεν ξεκίνησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα με την ίδρυση της αφού τότε δεν... υπήρχαν ακόμη. Αρχικά έγινε γνωστή για τους φημισμένους μύλους μπαχαρικών και καφέ της, οι οποίοι κατασκευάζονται μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια ακολούθησαν οι ραπτομηχανές, τα ποδήλατα και οι μεταλλικοί τροχοί που χρησιμοποιούσαν οι άμαξες τον 19ο αιώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εξειδίκευση της Peugeot στην κατεργασία των μετάλλων και τη κατασκευή μηχανών που απαιτούσαν για τη δημιουργία τους μικρές ανοχές, υψηλή ακρίβεια και ποιότητα ήταν και εκείνα που την έφεραν πιο κοντά στην κατασκευή του πρώτου της αυτοκινήτου. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το όνομα Peugeot ήταν οικογενειακή επιχείρηση από το 1700. Ο πρώτος της οικογένειας που ενδιαφέρθηκε για την κατασκευή αυτοκινήτων ήταν ο Armand Peugeot, όπου μετά από μία συνάντηση με τον Gottlieb Daimler, δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο Peugeot. Το τρίτροχο ατμοκίνητο αυτοκίνητο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1899 και ένα χρόνο αργότερα έγινε τετράτροχο, χρησιμοποιώντας όμως κινητήρα βενζίνης.

Η παραγωγή του Peugeot Type 12 ήταν διαρκώς αυξανόμενη και χάρη στην παράλληλη εξέλιξη των αναρτήσεων, της μετάδοσης και των ελαστικών, κατάφερε να ξεχωρίσει σε αυτά τα πρώιμα στάδια της αυτοκίνησης. Παράλληλα, το 1894 συμμετείχε και στους πρώτους αγώνες αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot Type 3

Το 1896 η Peugeot ξεκίνησε να κατασκευάζει τους δικούς της δικύλινδρους κινητήρες με ισχύ 8 ίππων. Την ίδια χρονιά, η εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων αποχώρησε από την οικογενειακή ομπρέλα επιχειρήσεων, ιδρύοντας την Ανώνυμη Εταιρεία Αυτοκινήτων Peugeot με έδρα εργοστασίου στο Adincourt. Μέχρι το 1899 οι πωλήσεις αυτοκινήτων Peugeot ήταν ανοδικές, φτάνοντας τα 300 αυτοκίνητα το χρόνο. Το 1903 προστέθηκαν και μοτοσυκλέτες στην γραμμή παραγωγής.

Peugeot Type 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από μία σύντομη αποχή από τους αγώνες, η Peugeot επέστρεψε και κέρδισε τον Indianapolis 500 του 1913 με οδηγό τον Jules Goux. Η επιτυχία του αυτοκινήτου οφείλεται στον κινητήρα βενζίνης με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, ο κόσμος κατάλαβε ότι τα αυτοκίνητα ήταν πλέον περισσότερο είδος ανάγκης παρά πολυτέλειας, πράγμα που μόνο καλό έκανε στην Peugeot. To 1929 παρουσιάστηκε το πρώτο 201, μοντέλο που με σηματοδότησε την ονομασία των γαλλικών μοντέλων.

Peugeot 201

Ακολούθησε ο B' Παγκόσμιος Πόλεμος που έφερε μεγάλη καταστροφή στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου. Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια επιδιορθώσεων και επισκευών να αρχίσει ξανά η παραγωγή με το 203.

Και αυτή ηταν η νέα αρχή της Peugeot, καθώς μία νέα σειρά μοντέλων σχεδιασμένα από τον Pininfarina ολοκλήρωσε την γκάμα. Η εμπορική επιτυχία των μοντέλων ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν το 1958 και οι εξαγωγές στις Η.Π.Α.. Αργότερα, άρχισε να συνεργάζεται και με άλλους κατασκευαστές, όπως η Renault (1966) και η Volvo (1972).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 203

Σε μια προσπάθεια να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, η Peugeot αγοράζει το 1974 το 30% της Citroen. Δύο χρόνια αργότερα την εξαγοράζει πλήρως, δημιουργώντας την PSA (Peugeot Societe Anonyme). Η συγκεκριμένη τακτική βοήθησε με μεγάλη οικονομία κλίμακας και τις δύο εταιρείες.

Το 1978 η Peugeot αγόρασε το ευρωπαϊκό τμήμα της Chrysler, την Talbot, αλλά το 1986 αποφάσισε να διακόψει τις δραστηριότητες της συγκεκριμένης εταιρείας.

Peugeot 205
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την διάρκεια της δεκαετίας του '90 η Peugeot άρχισε να κερδίζει της παλιά της φήμη και αίγλη, με αποτέλεσμα μοντέλα που δεν έδιναν έμφαση μόνο στην εμφάνιση και την οδική συμπεριφορά, αλλά διέθεταν προσεγμένες ποιοτικά και καλοεξοπλισμένες καμπίνες.

Peugeot 3008 2021

Ο κόσμος έχει αλλάξει αυτά τα 211 χρόνια και ο ρυθμός εξέλιξης έχει επιταχυνθεί σημαντικά τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η ψηφιοποίηση και η υπερσυνδεσιμότητα έχουν πυροδοτήσει νέους τρόπους σκέψης, κατανάλωσης και μετακίνησης. Με την ήδη εξαιρετικά διευρυμένη γκάμα ηλεκτροκίνησης (το 70% των μοντέλων Peugeot προσφέρουν μία ή περισσότερες ηλεκτρικές εκδόσεις) και μια νέα γενιά συνδεδεμένης ψυχαγωγίας (infotainment), η Peugeot εξακολουθεί να βρίσκεται στο προσκήνιο των αλλαγών στην αυτοκίνηση σήμερα.

Peugeot 308 2022 Interior
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουν περάσει 130 χρόνια από τότε που η Peugeot παρέδωσε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο σε ιδιώτη, πίσω στο 1891. Ήταν ένα τετραθέσιο αυτοκίνητο με κινητήρα 2 ίππων. Από εκείνη την ημέρα του 1891, περίπου 75 εκατομμύρια οχήματα έχουν παραδοθεί σε 160 χώρες όπου η μάρκα έχει παρουσία.

Peugeot 308 2022

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ