Οι Ρώσοι ετοιμάζουν τη supersport «βολίδα» Rossa

Rossa supersport

Ο Ρώσος πρώην οδηγός αγώνων Roman Rusinov εργάζεται πάνω σε ένα supersport αυτοκίνητο που αποτελεί συνέχεια της Marussia B1, και μάλιστα έχει ετοιμάσει το πρώτο του πρωτότυπο που δοκιμάζεται στους δρόμους της Μόσχας.

Στο υπάρχον πολιτικό κλίμα δεν φαντάζει να έχει ιδιαίτερη απήχηση η κατασκευή ενός supersport αυτοκινήτου -ή τέλος πάντος κάθε είδους αυτοκινήτου- που φέρει τη ρωσική σημαία. Κι επιπλέον, ο Rusinov είναι γνωστό ότι αρνήθηκε να εγκαταλείψει τη ρωσική σημαία για να συνεχίσει να αγωνίζεται στο διεθνές motorsport – θεωρόντας «εκβιαστικό» το συγκεκριμένο όρο έθεσε η FIA για τους Ρώσους οδηγούς έπειτα από τη εισβολή στην Ουκρανία το Φεβρουάριο του 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, ο Rusinov προχώρησε όχι μόνο στην κατάθεση των πατεντών του συγκεκριμένου supersport αυτοκινήτου, αλλά και στην κατασκευή του πρώτου του φυσικού πρωτοτύπου - καθώς και στην ίδρυση της νεοφυούς εταιρείας Rossa που πρόκειται να το κατασκευάζει.

Πρέπει να σημειώσουμε, ωστόσο, ότι το σπορ αυτοκίνητο αυτό δεν είναι σχεδιασμένο εν λευκώ, αλλά αποτελεί συνέχεια του Β1 της -χρεοκοπημένης, πλέον- Marussia. Ο Rusinov συνέχισε και ολοκλήρωσε το σχεδιασμό του μαζί με τον Igor Jermilin, πρώην επικεφαλής σχεδιαστή της εταιρείας. Και το έκαναν πιο ακραίο, προσθέτοντάς του τεράστια πίσω πτέρυγα, κάθετο πτερύγιο στο κάλυμμα του κινητήρα και πληθώρα από μικρά πτερύγια και απολήξεις της εξάτμισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αρχικό πλάνο της Marussia για το Β1 προέβλεπε τη χρήση ατμοσφαιρικού κινητήρα 3.5 λίτρων είτε εξακύλινδρου V6 Turbo από τη βρετανική Cosworth, με απόδοση 300 και 360-420 ίππων αντίστοιχα. Το βάρος θα έμενε χαμηλά, όχι πάνω από 1.100 κιλά, κι έτσι η επιτάχυνση 0-100 km/h θα ερχόταν σε 3,8 δευτερόλεπτα - που είναι μια αξιόλογη επίδοση.

Ωστόσο, στη σημερινή πολιτική κατάσταση φαντάζει δύσκολο να παραμείνει σε ισχύ η συμφωνία με την Cosworth - συνεπώς ο Rusinov θα πρέπει να βρει μια εναλλακτική λύση, από την Κίνα ή αλλού. Αλλά ακόμα κι αν βρει μια ταιριαστή μονάδα ισχύος, θα είναι δύσκολο να βρει πελάτες για αυτό το sportscar έξω από τα ρωσικά σύνορα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2009, που είδαν το φως της δημοσιότητας τα πρώτα σχέδια των Marussia B1 και Β2, η αρχική τους τιμή υπολογιζόταν στα 120.000 ευρώ. Αλλά τον καιρό εκείνο ο πόλεμος στην Ουκρανία ήταν, ακόμη, πολύ μακρινός.

Τα πλάνα του Rusinov, πάντως, δεν σταματούν σε αυτό το σπορ αυτοκίνητο. Πέραν του ότι η Marussia είχε κάνει σχέδια και για ένα αντίστοιχο Sports-SUV που είχε τον κωδικό F2, ο πρώτος φιλοδοξεί για τη νεοσύστατη εταιρεία Rossa να πουλάει -εκτός από αυτοκίνητα και ανταλλακτικά- και μια μεγάλη γκάμα προϊόντων – όπως αγωνιστικό ρουχισμό. Το project είναι δεκαετές, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα τελεσφορήσει.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ