Στο μέσον της δεκαετίας του 1980 η Porsche προμήθευε κινητήρες στην ομάδα της McLaren στη Formula 1 - και τώρα ένας από αυτούς τοποθετήθηκε σε ένα restomod της 911 από τον οίκο Lanzante.
Η Porsche 911 TAG Championship, όπως αποκαλείται αυτή η 930 Turbo, θα κατασκευαστεί σε μόλις τρία αντίτυπα. Θα κάνει την πρεμιέρα της στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, με τιμή που δεν έχει ακόμα αποκαλυφθεί - αλλά θα μετριέται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Εξάλλου, δεν είναι μόνο ότι έχει έναν σπάνιο και ιστορικό κινητήρα στην ουρά της, αλλά και ότι πρόκειται για ένα restomod: δηλαδή ένα αυτοκίνητο με το σχεδιασμό ενός κλασσικού θρύλου της αυτοκίνησης, αλλά με σύγχρονο πλαίσιο, αμάξωμα, εξαρτήματα και τεχνολογίες. Ο βρετανικός οίκος Lanzante έχει ήδη κατασκευάσει μια πρώτη έκδοση της 930 Turbo, αλλά η TAG Championship είναι πιο ελαφριά και πιο ισχυρή.
BUY NOW
Οι κινητήρες της Porsche στη McLaren F1 πριν από τέσσερις δεκαετίες είχαν την ονομασία TAG (Technologies d'Avant Garde) και συνεπώς αυτό το restomod φορά τον V6 twin-turbo TAG TTE P01, χωρητικότητας 1.5 λίτρου, από την εποχή εκείνη.
Το μοτέρ δέχθηκε την ανακατασκευή της Cosworth, η οποία επιμελήθηκε τα έμβολα, τις βαλβίδες και τους στροφαλοφόρους, και επίσης τοποθέτησε νέους, ελαφρύτερους υπερσυμπιεστές από τιτάνιο, εγκεκριμένους από την ίδια τη McLaren. Επίσης, το restomod αυτό έχει νέο αεραγωγό, καλύτερο σύστημα ψύξης και αναβαθμισμένο σύστημα εξάτμισης.
Η σύγχρονη κεντρική ηλεκτρονική μονάδα της Cosworth αυξάνει την απόδοση του κινητήρα στους 625 ίππους και του επιτρέπει να αγγίζει τις 10.250 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων, μηχανικό 6 σχέσεων, προέρχεται από τη γενιά 993 της Porsche 911. Η νέα ρύθμιση της κλιμάκωσής του επιτρέπει στην Porsche 911 TAG Championship να φτάνει τελική ταχύτητα 320 km/h.
Για την επιβράδυνση φροντίζουν προηγμένα κεραμικά φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω, που κρύβονται πίσω από τους τροχούς 18 ιντσών από μαγνήσιο και ανθρακονήματα. Αυτοί περικλύονται από ελαστικά Michelin Pilot Sport 4.
Ο οίκος Lanzante, πέραν της αύξησης της ισχύος, μείωσε σημαντικά και το βάρος της κατασκευής αυτής. Για να το πετύχει έκανε εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στο καπό, στις πόρτες, στα φτερά, στους προφυλακτήρες και στην εμπρός πτέρυγα (splitter), κι επιπλέον αφαίρεσε από το εσωτερικό στοιχεία όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα.
Έτσι, έριξε το συνολικό βάρος στα 919 κιλά, εξασφαλίζοντας εκρηκτικές επιδόσεις, χωρίς να καταργήσει κάποια από τα βασικά στοιχεία άνεσης, όπως το -ελαφρύτερο, εδώ- σύστημα κλιματισμού. Τα καθίσματα είναι Recaro με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, ενώ το τιμόνι έχει επένδυση σουέντ.