Η Goodyear και η NASA κατασκεύασε ένα τύπο ελαστικού που δεν χρειάζεται αέρα, είναι ανθεκτικό στη διάτρηση και μπορεί να λειτουργήσει σε όλα τα τερέν.
Η NASA και η Goodyear παρουσίασαν ένα «άφθαρτο» ελαστικό, ειδικά εξελιγμένο για τα οχήματα των διαστημικών αποστολών. Βέβαια, δεν αποκλείεται να το δούμε και σε άλλες εφαρμογές, με «γήινο» προσανατολισμό.
Ως γνωστόν, τα ελαστικά είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία του αυτοκινήτου, καθώς είναι το μόνο στοιχείο που μας κρατά σε επαφή με το οδόστρωμα και εξασφαλίζει την απαραίτητη πρόσφυση.
BUY NOW
Με την πάροδο του χρόνου, η τεχνολογία των ελαστικών έχει εξελιχθεί πολύ με σκοπό να εξασφαλίσει το βέλτιστο κράτημα, ανθεκτικότητα, απόδοση, ασφάλεια και φυσικά οικονομία καυσίμου.
Αυτή τη φορά όμως, μηχανικοί στο Ερευνητικό Κέντρο Glenn της NASA εξέλιξαν ένα ελαστικό που δεν έχει θάλαμο αέρα και μπορεί να λειτουργήσει σωστά σε κάθε είδους τερέν. Η καινοτομία που φέρει ονομάζεται Superelastic Tire, αναπτύχθηκε για τις μελλοντικές αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη, αλλά αποτελεί και μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τα ελαστικά συμβατικής τεχνολογίας που γνωρίζουμε όλοι μας.
Τα νέα Superelastic Tires αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ελαστικά και πηγή έμπνευσης για την δημιουργία τους αποτελούν τα ελαστικά Apollo που πάτησαν στη Σελήνη.
Η χρήση νέων κραμάτων στο μίγμα, χαρίζουν χαρακτηριστικά «μνήμης» που επιτρέπουν την υψηλή καταπόνηση, επιτρέποντας στο ελαστικό να αντέχει παραμόρφωση μεγάλου βαθμού χωρίς να πάθει ζημιά.
Η χρήση του συγκεκριμένου μίγματος επιτρέπει την δημιουργία ενός ελαστικού που είναι ουσιαστικά άτρωτο στην παραμόρφωση και προσφέρει πολύ καλό έλεγχο στον οδηγό του.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι έχει απολέσει τις ελαστικές ιδιότητες του, καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να απορροφά κραδασμούς κατά την διάρκεια επαφής με ανώμαλα εδάφη. Επιπλέον, ο ειδικά εξελιγμένος σκελετός του νέου ελαστικού προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή στο φορτίο και διευκολύνει στον σχεδιασμό, συνολικά. Γενικά όμως, και μιλώντας για χρήση στον πλανήτη μας, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να εφαρμοστεί στα εκτός δρόμου οχήματα επιδόσεων.