Τα αμπέλια όλου του κόσμου μπορούν να συνεισφέρουν επίσης στην παράταση ζωής του κινητήρα εσωτερικής καύσης αφού αποτελούν πηγή για τη δημιουργία ενός νέου τύπου καυσίμου.
Οι εναλλακτικές και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας βρίσκονται στο επίκεντρο των εξελίξεων προς ένα βιώσιμο μέλλον στους τέσσερεις τροχούς με τις παραδοσιακές ΑΠΕ να μην αποτελούν μονόδρομο.
Μάλιστα δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που εργάζονται πυρετωδώς και για το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε περισσότερες από μία χρήσεις.
BUY NOW
Θα χρειαστούν δεκαετίες για να αντικατασταθεί πλήρως το θερμικό μοτέρ σε όλες τις γωνιές του κόσμου και μέχρι τότε τα οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να επιβαρύνουν με τη λειτουργία τους το περιβάλλον όλο και λιγότερο.
Το ίδιο ισχύει και στο πεδίο των αγώνων, το πιο πρόσφορο ίσως πεδίο και για την εξέλιξη των ίδιων των καυσίμων. Η γαλλική TotalEnergies παράγει ήδη το δικό της βιώσιμο καύσιμο με τη βοήθεια των αμπελιών. Το καύσιμο είναι αγωνιστικού τύπου, χρησιμοποιείται ήδη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και ονομάζεται Excellium Racing 100.
Το βιοκαύσιμο της γαλλικής εταιρείας παράγεται με την αξιοποίηση μέρους των υπολειμμάτων των σταφυλιών που απομένουν ύστερα από το πάτημα και την εξαγωγή του μούστου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή κρασιού.
Τα υπολείμματα δέχονται ειδική επεξεργασία και έπειτα πραγματοποιείται απόσταξη και αφυδάτωση ώστε να «μεταμορφωθούν» στην πρώτη ύλη του καυσίμου της TotalEnergies που δεν είναι άλλη από τη βιοαιθανόλη.
Έπειτα η γαλλική εταιρεία προσθέτει και άλλα συστατικά στο καύσιμο, τα οποία παράγονται επίσης με βάση της αρχές της κυκλικής οικονομίας, ενώ στο τέλος μπαίνουν τα πρόσθετα Excellium.
Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι με το νέο του καύσιμο τα αγωνιστικά αυτοκίνητα τα οποία το χρησιμοποιούν μειώνουν τις εκπομπές CO2 τουλάχιστον κατά 65%.
Με την εξέλιξη του καυσίμου να συνεχίζεται στο μέλλον δεν αποκλείεται το εν λόγω καύσιμο να περάσει και στην μαζική διάθεση προσαρμοσμένο βεβαίως στις ανάγκες των μοτέρ των οχημάτων που κυκλοφορούν σε δημόσιο δρόμο.