Tο παγκόσμιο ρεκόρ για το μακρύτερο επιβατικό τρένο έχει πλέον νέο κάτοχο χάρη στην απόπειρα της μεγαλύτερης ιδιωτικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Ελβετίας.
Το νέο παγκόσμιο ρεκόρ για τα μακρύτερο σε λειτουργία επιβατικό τρένο έγινε πραγματικότητα το Σάββατο 29 Οκτωβρίου από την Rhaetian Railway με αφορμή τους εορτασμούς για τα 175 χρόνια λειτουργίας των ελβετικών σιδηρόδρομων.
Με μήκος που φτάνει σχεδόν τα δύο χιλιόμετρα (1,9 χιλιόμετρο για την ακρίβεια) το τρένο, που αποτελείται συνολικά από 100 βαγόνια, έχει βάρος 2.990 τόνων και μπορεί να μεταφέρει πάνω από 4.500 επιβάτες, έκανε το πρώτο του δρομολόγιο από την κοινότητα Preda έως το χωριό Bergun.
BUY NOW
Παράλληλα, εκατοντάδες λάτρεις των τρένων έσπευσαν ως παρατηρητές για να θαυμάσουν το παρθενικό «ταξίδι» του τρένου, στη διαδρομή που έχει χαρακτηριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO.
Η διαδρομή μήκους 25 χιλιομέτρων, που επιλέχθηκε για το πρώτο ταξίδι του τεράστιου σε μήκος τρένου, φημίζεται σε όλο τον κόσμο για το πανέμορφο τοπίο αλλά και τις δεκάδες γέφυρες, τούνελ, κλειστές στροφές και σπιράλ που δημιουργήθηκαν πριν από σχεδόν 120 χρόνια για να ενωθεί σιδηροδρομικά η πόλη Thusis με τo φημισμένο θέρετρο Saint Moritz.
«Έχουμε τη γιορτή για τα 175 χρόνια των ελβετικών σιδηροδρόμων και αυτή η απόπειρα για το παγκόσμιο ρεκόρ είναι το μεγάλο γεγονός για αυτή τη γιορτή», δήλωσε σχετικά ο δρ. Renato Fasciati, διευθύνοντας σύμβουλος της Rhaetian Railway.
Ο Fasciati πρόσθεσε επίσης ότι ήταν και μια πολύ καλή ευκαιρία για παγκόσμια διαφήμιση καθώς η πανδημία έπληξε οικονομικά και τις σιδηροδρομικές εταιρείες της Ελβετίας που είδαν τα έσοδά τους να μειώνονται κατά 30%.
Το τρένο των σχεδόν δύο χιλιομέτρων έφερε συνολικά επτά μηχανές και μηχανοδηγούς, οι οποίοι έπρεπε να συντονιστούν μέσω ασυρμάτου για την ασφαλή του λειτουργία, ενώ ανάμεσα στα βαγόνια είχαν τοποθετηθεί ενισχυμένα καλώδια για να τα κρατήσουν ενωμένα.
Παράλληλα η μέγιστη ταχύτητα του τρένου περιορίστηκε στα μόλις 35 χλμ./ώρα, ενώ περιορισμοί τέθηκαν και στην ηλεκτρική ενέργεια που επανατροφοδοτούσε το τρένο στο δίκτυο ηλεκτροδότησης, μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας που φέρει.