Έπειτα και από την αποκάλυψη της νέας γενιάς του Renault Megane, την οποία είδατε πρώτοι από εμάς, έρχονται και οι επίσημες πληροφορίες για το νέο μοντέλο των Γάλλων.
«Adieu» και επίσημα λέει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης η ολοκαίνουρια και τέταρτη κατά σειρά γενιά του Renault Megane, η οποία θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με ηλεκτρικούς κινητήρες.
Όλα τα επίσημα στοιχεία επιβεβαιώνουν και τη δεύτερη μεγάλη αλλαγή για το γαλλικό μοντέλο, το οποίο «αφήνει» τη δημοφιλή κατηγορία των hatchback και εισχωρεί σε εκείνη των crossover. Οι πλαστικές προστασίες σε θόλους αλλά και περιμετρικά του αμαξώματος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι εκείνα τα στοιχεία που μας ειδοποιούν για τη μεγάλη αλλαγή, μαζί με το γενικότερο σχήμα του νέου Renault Megane E-Tech Electric, όπως είναι το πλήρες όνομα του.
BUY NOW
Το μήκος έχει διατηρηθεί σε λογικές διαστάσεις για την κατηγορία και φτάνει στα 4,21 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο με τα 2,7 μέτρα του, εγγυάται την ευρυχωρία για τους εμπρός αλλά και τους πίσω επιβαίνοντες, όπως και το πλάτος του 1,77 μ. Η μπαταρία καταλαμβάνει παράλληλα ελάχιστο χώρο σε ύψος, αφού το πάχος της είναι μόλις 110 χλστ., ενώ το συνολικό ύψος του ολοκαίνουριου ηλεκτρικού Megane βρίσκεται στο 1,5 μ. Οι μεγάλοι τροχοί των 20 ιντσών (18 στη βασική έκδοση) τονίζουν ακόμη περισσότερο τις μαζεμένες διαστάσεις και προσδίδουν έξτρα δυναμισμό στις γραμμές του νέου ηλεκτρικού γαλλικού.
Στο εσωτερικό βλέπουμε επίσης τα αποτελέσματα της νέας σχεδιαστικής γλώσσας "sensual tech" της γαλλικής εταιρίας. Αυτό που κυριαρχεί είναι η «OpenR» σχεδίαση του ταμπλό με τις δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες: την 12,3 ιντσών που προορίζεται για τα μάτια του οδηγού και την κάθετης τοποθέτησης αφής των 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Για τη βασική έκδοση η οθόνη αφής θα έχει διαγώνιο στις εννέα (9) ίντσες.
Το OpenR Link mutlimedia σύστημα (με την οθόνη να χρησιμοποιείται και σαν tablet) υποστηρίζεται από τελευταίας γενιάς Qualcomm Snapdragon επεξεργαστές, με το λογισμικό να έχει εξελιχθεί από την Google και να δίνει πλήρη συμβατότητα με συσκευές Android, ενώ οι ενημερώσεις του πραγματοποιούνται ασύρματα.
Εντυπωσιακή αναμένεται να είναι η ηχομόνωση στην καμπίνα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Megane χάρη στο στρώμα αφρώδους που παρεμβάλλεται μεταξύ αυτής και της μπαταρίας που περιορίζει ακόμη περισσότερο τους θορύβους που φτάνουν στο εσωτερικό, με το αποτέλεσμα να θυμίζει πολυτελές αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Η νέα αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Renault Megane φέρνει κοντά μας και μια νέα γενιά ηλεκτρικών κινητήρων, εξελιγμένη «εντός της Συμμαχίας», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι Γάλλοι, ενώ για το μικρομεσαίο crossover θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο τους, στο Cleon της Γαλλίας. Δεν είναι μόνιμου μαγνήτη και γι' αυτό το λόγο δεν απαιτεί σπάνιες γαίες για την κατασκευή του, μειώνοντας έτσι περαιτέρω τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του ηλεκτρικού Megane, οι επενδύσεις στο εσωτερικό του οποίου, κατασκευάζονται στη συντριπτική του πλειοψηφία 100% από ανακυκλώσιμα υλικά.
Το μοτέρ μαζί με τα περιφερειακά του (συμπεριλαμβανομένου και του συμπλέκτη) ζυγίζει 145 κιλά, 10% λιγότερο από εκείνο του ZOE, και θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: με 130 ίππους και 230 Nm ροπής αλλά και 218 ίππους και 300 Nm, με το τελευταίο να επιβεβαιώνει και τις αρχικές μας πληροφορίες.
Στην ισχυρότερη έκδοση του, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7,4 δευτερόλεπτα για το Megane E-Tech Electric, με το σύστημα να φέρει φυσικά σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Η τελική ανέρχεται στα 160 χλμ./ώρα.
Μικρότερος κατά 40%, σε σχέση με του ZΟΕ είναι και ο όγκος της συστοιχίας μπαταριών NMC (νικελίου, μαγγανίου, κοβαλτίου) που φέρει η νέα CMF-EV πλατφόρμα των Γάλλων και στα 110 χλστ. είναι παράλληλα και η λεπτότερη της αγοράς. Οι μπαταρίες προέρχονται από την LG, έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 600 Wh/L (20% περισσότερο σε σχέση με το ZOE) και η ψύξη τους γίνεται με υγρό.
Στην έκδοση με την μικρή μπαταρία των 40 kWh, η αυτονομία κατά το πρότυπο WLTP φτάνει έως καιτα 300 χλμ., ενώ με τη μεγαλύτερη συστοιχία ανεβαίνει έως και τα 470 χλμ., ανάλογα με την έκδοση. Η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 12,8 kWh/100 χλμ. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν με όλους τους τρόπους, ξεκινώντας από την οικιακή πρίζα, ενώ ανάλογα με την έκδοση μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμη και ταχυφορτιστής 130 kW, για 300 χλμ. αυτονομίας μέσα σε 30 λεπτά.
Όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας βρίσκονται στον εξοπλισμό του αμιγώς ηλεκτρικού Megane, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει και το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2, αλλά και προηγμένα συστήματα ασφάλειας, όπως το αυτόματο σύστημα πέδησης σε οπισθοπορεία και το σύστημα που προειδοποιεί όποιον πάει να ανοίξει πόρτα και στην πορεία του βρίσκεται επερχόμενο όχημα.
Το νέο Renault Megane θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού Equilibre, Techno και Iconic, τέσσερις εκδόσεις για ιδιώτες και δύο ακόμη για εταιρίες.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ