Αυτό είναι το πιο σπάνιο supercar που φτιάχτηκε ποτέ

Vector W08 1990

Το Vector W8 κατασκευάστηκε σε μόλις 17 αντίτυπα πριν χαθεί το πηγάδι της λήθης. Απέδιδε 625 ίππους για 1.271 κιλά, που ήταν αστρονομική ισχύς για την εποχή του, και έμοιαζε με διαστημόπλοιο με τροχούς.

Βρισκόμαστε στο γύρισμα της δεκαετίας του 1980 και στο πέρασμα στα '90s. Μια διαφήμιση συνοδεύει ένα διαστημικό supercar με την ονομασία Vector W8 με το σλόγκαν “αν είχε φτερά θα πετούσε”, το οποίο είχε άμεσο συσχετισμό με το σλόγκαν της ίδιας της Vector: ¨Αεροναυπηγική τεχνολογία για την κίνηση στο δρόμο”.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κανένα από τα σλόγκαν αυτά δεν έμοιαζε υπερβολικό, για όποιον αντίκριζε το W8, από την εταιρεία που ίδρυσε στα '80s στην Καλιφόρνια ο δαιμόνιος Gerald Wiegert - ένας Αμερικανός σχεδιαστής αυτοκινήτων με τεράστιο πάθος για την αεροπορία.

Έτσι, όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, τα αυτοκίνητα της Vector αντλούσαν την έμπνευσή τους από την αεροναυπηγική, από την αεροδυναμική τους και το εξωπραγματικό κόκπιτ, μέχρι και λεπτομέρειες όπως ο μετρητής ωρών λειτουργίας του κινητήρα που κοσμούσε τον πίνακα οργάνων.

Ο Wiegert φιλοδοξούσε να κάνει το W8 το πρώτο του μαζικότερης παραγωγής αυτοκίνητο, μετά το Vector M12, ως ένα μαχητικό αεροσκάφος με τροχούς. Με το βλέμμα, φυσικά, στις ανώτερες Ferrari και Lamborghini της εποχής.

Ως μια αμερικανική ερμηνεία του ιταλικού αυτοκινητικού ονείρου, το W8 έμοιαζε με ένα ελαφρύ supercar και έκρυβε στο κέντρο του σασί του έναν twin-turbo V8 κινητήρα από τη General Motors. Το μοτέρ αυτό απέδιδε τους εξωπραγματικούς για την εποχή 625 hp και 854 Nm ροπής, για βάρος 1.271 κιλών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι το αυτόματο κιβώτιο είχε μόνο 3 σχέσεις, το W8 επιτάχυνε από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα, και άγγιζε τελική ταχύτητα 351 km/h. Ασύλληπτα πράγματα για τα ξεκινήματα της δεκαετίας του 1990.

Το ενδιαφέρον για το supercar αυτό άρχισε να μεγαλώνει όταν κέντρισε την προσοχή διασήμων, όπως ο τότε αστέρας του παγκόσμιου τένις Andre Agassi. Όμως τότε τα πράγματα άρχισαν να περιπλέκονται: ο Agassi χρειαζόταν το αυτοκίνητο άμεσα, και η Vector αναγκάστηκε να του κατασκευάσει ένα αντίτυπο πριν ολοκληρωθεί η εξέλιξή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν το Vector W8 άρχισε να εμφανίζει σημάδια υπερθέρμανσης, άρχισε να γίνονται γνωστά τα προβλήματα -ακόμα κι από τον ίδιο τον Agassi- και η αρνητική αυτή δημοσιότητα στην ουσία κατέστρεψε τη Vector. Δέχθηκε μόλις 17 παραγγελίες για το W8, και φυσικά οδηγήθηκε στην οικονομική κατάρρευση μέχρι το 1993.

Όμως, τα 17 αυτά αντίτυπα υπάρχουν ακόμα, και τώρα ένα από αυτά -μαύρου χρώματος- βγήκε προς πώληση. Αρχικά άνηκε σε ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας, που το χρησιμοποιούσε για αρκετά χρόνια στην Ελβετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έπειτα μεταφέρθηκε στην ιδιωτική συλλογή ενός Σαουδάραβα πρίγκιπα στο Λος Άντζελες, όπου το αγόρασε εντέλει ο τωρινός Αμερικανός ιδιοκτήτης του το 1999. Κανείς από τους παραπάνω δεν το οδήγησε πολύ, κι έτσι σήμερα έχει στο κοντέρ του μόνο 6.600 χιλιόμετρα.

Το Vector W8 αυτό βγήκε τώρα σε δημοπρασία από τον αμερικανικό οίκο Bring a Trailer, και οι ειδικοί εκτιμούν ότι στο τέλος μπορεί η τιμή πώλησής του να προσεγγίσει ακόμα και το 1 εκατομμύριο ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ