Μπορεί η αυτοκίνηση να αλλάζει συνεχώς και να εξελίσσεται όμως υπάρχουν πάντα και κάποιες σταθερές – όπως για παράδειγμα πως διαχρονικά υπάρχουν μοντέλα που ξεχωρίζουν.
Πράγμα που αντικατοπτρίζεται στις πωλήσεις, οι οποίες άλλοτε μαρτυρούν πως έχουμε να κάνουμε με ξεχωριστά αυτοκίνητα, άλλοτε με προσιτά για το ευρύ κοινό, άλλοτε και για τα δύο.
Το 2024 εξελίσσεται έως τώρα σε «Χρονιά Dacia Sandero» αφού είναι σταθερά πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη και ετοιμάζεται να διαδεχθεί το Tesla Model Y που ήταν σε αυτή την κορυφή το 2023.
BUY NOW
Τι γινόταν όμως πιο πίσω στο χρόνο; Πάμε να δούμε τα μοντέλα που έχουν ξεχωρίσει σε πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο τα τελευταία 50 χρόνια!
1973: το Fiat 127 σταματά το Volkswagen Beetle
Μισό αιώνα πίσω, το ιταλικό μοντέλο τοποθετήθηκε στον ευρωπαϊκό θρόνο, διακόπτοντας την έως τότε κυριαρχία του σκαθαριού. Μάλιστα, το ιταλικό μικρό κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις, προτού παραδώσει τη σκυτάλη το 1979 στο Renault 5, που με τη σειρά του έκανε κατάληψη στην κορυφή έως το 1982.
1983: Αρχίζει η κυριαρχία του Volkswagen Golf
Τέσσερις δεκαετίες πίσω, ξεκίνησε μια από τις μεγαλύτερες περιόδους κυριαρχίας στην κορυφή των διαγραμμάτων πωλήσεων. Το Volkswagen Golf σάρωνε σε πωλήσεις επί 14 ολόκληρα χρόνια – αριθμός που μαρτυρά και κάτι ξεχωριστό: ενώ η κυριαρχία στις πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο ξεκίνησε με την πρώτη γενιά του μοντέλου, συνεχίστηκε αδιάκοπα με τη δεύτερη και έφτασε ακόμα και στην τρίτη προτού «ηττηθεί» προσωρινά από το Fiat Punto το 1997.
Μάλιστα, το 1998 το Golf IV επέστρεψε στην κορυφή και παρέμεινε εκεί για πέντε συνεχόμενα χρόνια.
2003: Peugeot, Opel και νέα κυριαρχία Golf
Εκείνη η περίοδος ξεκίνησε με ντέρμπι. Το 2003 ανήκε στο Peugeot 206, η επόμενη χρονιά στο Volkswagen Golf, η διετία 2005-2006 είχε το Opel Astra να κερδίζει την καρδιά των καταναλωτών και το 2007 να είναι η χρονιά του Peugeot 207. Όμως από το 2008 και μετά, είχαμε νέα «εποχή Golf», με το γερμανικό μοντέλο να κάνει κατάληψη στην κορυφή των πωλήσεων για άλλα δεκατέσσερα χρόνια!
Πάλι με τρεις διαφορετικές γενιές του να επικρατούν του ανταγωνισμού, πλέον στην έκτη, την έβδομη και την όγδοη! Χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2022 για να χάσει το θρόνο και το έκανε από το Peugeot 208 στέφεται βασίλισσα της Ευρώπης.
2023: Tesla Model Y και Dacia Sandero
Πέρυσι είχαμε απόβαση των Αμερικανών και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά, ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη. Όμως η παρουσία του
Tesla Model Y, εκεί αποδεικνύεται βραχύβια αφού φέτος είναι δεδομένο πως θα έχουμε νέο «πρωταθλητή» πωλήσεων.
Ακλόνητο φαβορί για αυτή τη θέση είναι το Dacia Sandero που μέχρι και τον Ιούλιο είχε 167.247 ταξινομήσεις, περί τις 28.000 περισσότερες έναντι του πλησιέστερου αντιπάλου που είναι το Golf.