![McLaren M838T](/sites/default/files/styles/horizontal_rectangle_small/public/2025-02/M838T%20engine1920x1080.jpg?itok=1_vHgYiQ)
Τεράστια ροπή, δυνατός ήχος και υψηλές στροφές – αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των κινητήρων που εντάσσονται σε αυτή τη λίστα.
Ο πρώτος V8 σχεδιάστηκε από έναν Γάλλο μηχανικό, τον Léon Levavasseur, το 1902. Ένα χρόνο μετά, τον τοποθέτησε σε αυτοκίνητο και σταδιακά, απέκτησε φήμη κι άρχισε η ευρείας κλίμακας παραγωγή του – κι στις δύο πλευρές του Ατλαντικού ωκεανού.
Περισσότερο από ένα αιώνα μετά, εξακολουθεί να… φοριέται πολύ και να αποτελεί επιλογή των περισσότερων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Όμως ποιοι είναι οι καλύτεροι V8 σήμερα;
BUY NOW
Audi 4.0 TFSI (VW EA825)
Πρόκειται για έναν από τους πιο ευέλικτους και ευρέως χρησιμοποιούμενους V8 από ευρωπαίους κατασκευαστές. Με απόδοση που ανάλογα τις εκδόσεις κυμαίνεται από 460 έως 700 άλογα, αυτός ο αλουμινένιος V8 έχει τροφοδοτήσει αρκετά μοντέλα του VW Group και τα περισσότερα brands στην ομπρέλα του: Audi, Bentley, Porsche και Lamborghini. Η συμπαγής μονάδα ισχύος, που ζυγίζει περίπου 230 κιλά, ωθεί το Audi RS6, τη Lamborghini Urus αλλά και την Porsche Cayenne Turbo.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/VW-EA825-engine-a.png?itok=8Mp6KRAD)
BMW S65B40
Αυτός ο 4λιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αναπτύχθηκε αποκλειστικά για τη BMW M3 της σειράς E90 (παραγόταν από το 2007 έως το 2013). Και κυρίως εξαιτίας αυτής της μονάδας, η συγκεκριμένη σειρά M3 εξακολουθεί να θεωρείται από τις πιο αγαπημένες ανάμεσα στους φίλους της βαυαρικής εταιρείας. Ο εν λόγω κινητήρα γυρίζει έως και στις 8.400 στροφές/λεπτό ενώ η μέγιστη απόδοσή του, ήταν στους 420 ίππους.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/BMW-S65B40-engine-a_0.png?itok=Xz12-_a3)
Chevrolet V8 LS7
Μιλώντας για V8 δεν θα μπορούσε να λείψει και made in USA κινητήρας. Ο συγκεκριμένος έχει το σήμα της Chevrolet/General Motors και είναι μικρού μπλοκ – ναι, δεν είναι από τους μεγαλύτερους σε διαστάσεις αλλά και πάλι πανίσχυρος. Αυτή 7λιτρη μονάδα εφοδίασε την έκτη γενιά της Corvette, την Z06, με μέγιστη ροπή στα 637 Nm στις 4.800 στροφές/λεπτό και μέγιστη ισχύ στα 512 άλογα στις 6.300 στροφές/λεπτό.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/Chevrolet-V8-LS7-engine-a.png?itok=710hcigR)
Ford 5.0 Coyote V8
Ο κινητήρας αλουμινίου 5,0 λίτρων με το μπλε οβάλ σήμα, τοποθετήθηκε στην έκτη γενιά της Mustang και έδειξε ότι ένας αμερικανικός V8 μπορεί επίσης να έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Εντυπωσίασε στη Mustang GT με τους 450 ίππους αλλά το 2018, ανέβηκε στους 460 για την έκδοση Bullit.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/Ford-5.0-Coyote-V8-a.png?itok=kznDeHCY)
Dodge 6.2 Hemi
Ο υπερτροφοδοτούμενος V8 των 6,2 λίτρων από το Dodge Challenger δεν είναι καθόλου οικολογικός και μοιάζει σαν να προέρχεται από άλλο πλανήτη. Μετά από μια σταδιακή αύξηση της απόδοσης στα μοντέλα Hellcat ξεπερνώντας τους 700 ίππους, στην απόλυτη έκδοση «Demon», εξελίχθηκε τόσο που έγινε… δαίμονας. Με συνολική ιπποδύναμη στα 1040 άλογα, το Dodge Demon είναι ένα dragster για το δρόμο. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από δυο δευτερόλεπτα και ο ήχος του είναι απόκοσμος!
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/Dodge%206.2%20Hemi%20.png?itok=AQB4Rc4u)
McLaren M840T
Η βρετανική εταιρεία ίσως να μην ήταν φαβορί να βρεθεί σε αυτή τη λίστα. Άλλωστε, η θρυλική McLaren F1 του 1993 έπαιρνε ώθηση από BMW V12 κινητήρα. Όμως η σύγχρονη επιτυχημένη πορεία της μάρκας, δεν θα ερχόταν δίχως τον V8 που έχει για… σημία της. Ο bi-turbo V8 χωρητικότητας 3,8 λίτρων, ξεκίνησε αποδίδοντας 600 άλογα (M838T) στην MP4-12C και έφτασε στους 825 ίππους (M840T) στην τελευταία του εκδοχή, με κυβισμό τεσσάρων λίτρων. Η ιδέα του κινητήρα αναπτύχθηκε αρχικά από την Tom Walkinshaw Racing, έχοντας ως βάση την οικογένεια κινητήρων VRH της Nissan. Και τώρα, εξοπλίζει, με διάφορες ιπποδυνάμεις, μία πλειάδα εντυπωσιακών δημιουργημάτων της McLaren.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/McLaren-M840T-engine-a.png?itok=w0p5k151)
Mercedes-AMG M159
Η γερμανική εταιρεία έχει μια μακρά παράδοση στους 8κυλίνδρους κινητήρες αλλά αρχικά, όχι στο πλαίσιο εκδόσεων υψηλών επιδόσεων. Ξεκινώντας από τον M156, που έδινε ώθηση στην E63 AMG το 2006, οι μηχανικοί της AMG χάρισαν τρομακτικό βρυχηθμό σε αυτή τη μονάδα των 6.2 λίτρων, η οποία στην πορεία χρησιμοποιήθηκε και για άλλα μοντέλα, όπως η SLS. Ωστόσο, σε εξελιγμένη έκδοση, ως M159 πια, αποδίδοντας 571 άλογα. Δεν τελείωσε εκεί η εξέλιξή του, μιας και έφτασε τα 631 άλογα για την SLS Black Series.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/Mercedes-AMG-M159%20-ENGINE-a.png?itok=UrGfOuA3)
Toyota 1UZ-FE
Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείψει κι ένας κινητήρας προερχόμενος από την Ιαπωνία. Στην περίπτωση της Toyota, το πρώτο πεδίο ενσωμάτωσης τέτοιων μονάδων, ήταν η Lexus και εκεί, αρχικά στο LS400, έβαλε τον 4λιτρο V8 1UZ-FE. Μία μονάδα αξιόπιστη που εξελίχθηκε σημαντικά. Μάλιστα ο μύθος θέλει τους Ιάπωνες να κατασκευάζουν συνολικά 1000 πρωτότυπους κινητήρες μέχρι να καταλήξουν στην τελική μονάδα.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ