Η ελβετική nanoFlowcell επιμένει ότι το ηλεκτρικό της πρωτότυπο μπορεί να κάνει 1.000 χιλιόμετρα με τις μπαταρίες του γεμάτες, χρησιμοποιώντας μια τεχνολογία της NASA που έχει ως ηλεκτρολύτη αλατόνερο!
Η nanoFlowcell έχει ήδη παρουσιάσει τρία πρωτότυπα υπό την υπομάρκα Quant (τα Quant E, FE και Quantino) μέσω των οποίων θέλει να αποδείξει και στην πράξη ότι μπορεί η επαναστατική της τεχνολογία σύντομα να μπει στην παραγωγή.
Ποια είναι αυτή η τεχνολογία; Πατενταρισμένη από τη NASA εδώ και δεκαετίες, πρόκειται για τις περίφημες μπαταρίες ροής (redox), που όμως εδώ έχουν εξελιχθεί περαιτέρω ώστε να μπορέσουν να προσφέρουν την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που απαιτείται για να αποθηκευθεί η ενέργεια της κίνησης του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Η nanoFlowcell έχει πατεντάρει με τη σειρά της την τεχνολογία «bi-ION», που χρησιμοποιεί ως ηλεκτρολύτη το αλατόνερο ή μάλλον έναν ειδικό ηλεκτρολύτη που φτιάχνεται από νανο-δομημένα μόρια και ένα υδάτινο διάλυμα με άλατα (ή απλό αλατόνερο θα λέγαμε και πάλι εμείς), που καθιστά τον ηλεκτρολύτη αντλήσιμο.
Όταν το διάλυμα του ηλεκτρολύτη μειωθεί, μπορεί ο οδηγός να γεμίσει το ρεζερβουάρ με επιπλέον ηλεκτρολύτη όπως γίνεται π.χ. στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου που γεμίζει με βενζίνη, με την εταιρεία να δηλώνει ότι το κόστος είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αυτό της βενζίνης ή του πετρελαίου.
Το νεότερο πρωτότυπο της nanoFlowcell, το Quantino που παρουσιάστηκε το 2016, χρησιμοποιεί την παραπάνω τεχνολογία για να παρέχει ενέργεια σε τέσσερις ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους σε κάθε έναν από τους τροχούς του. Έχει διαστάσεις ενός μικρού αυτοκινήτου (μήκος 3,91 μέτρα) και 4 θέσεις για τους επιβάτες του.
Η ισχύς των 4 ηλεκτροκινητήρων συνδυαστικά αγγίζει τους 136 ίππους, όμως μεγάλο πλεονέκτημά του αποτελεί η αυτονομία του που φθάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, βάζοντας τέρμα σε κάθε άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών.
Σύμφωνα με την εταιρεία, από το 2016 και μέχρι σήμερα το πρωτότυπο Quantino έχει διανύσει πάνω από 500.000 χιλιόμετρα δοκιμών. Κατά τη διάρκεια αυτών των χιλιομέτρων παρότι το αυτοκίνητο έπρεπε να επισκευασθεί πολλές φορές, η μονάδα της nanoFlowcell δεν εμφάνισε κάποιο σημαντικό πρόβλημα.
Ως προς το εάν θα το δούμε κάποια στιγμή στην παραγωγή, αυτό είναι μάλλον απίθανο. Η nanoFlowcell σχεδιάζει κατ’ αρχάς να φτιάξει ένα εργοστάσιο για τις μπαταρίες της, που θα παράγει και τους ηλεκτρολύτες. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επένδυση για την κατασκευή του έχει εγκριθεί, όμως δεν έχει καταλήξει ακόμη σε πιο μέρος θα γίνει. Λογικά, τα αμέσως επόμενα χρόνια θα γνωρίζουμε περισσότερα για την εν λόγω τεχνολογία και πότε –και εάν τελικά– δούμε ένα Quant αυτοκίνητο στους δρόμους.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ