Έρχεται το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς παράθυρα -Ποιος το ετοιμάζει;

Apple Car

Αν δεν πρόκειται για «τρολάρισμα» στη Microsoft με τη λέξη παράθυρα (Windows), η φημολογούμενη αυτή ιδέα για το πολυαναμενόμενο Apple Car μπορεί να είναι μία από τις πιο παράδοξες στιγμές της μετάλλαξης της αυτοκίνησης.

Είναι δεδομένο ότι η είσοδος των παγκόσμιων ηγετών της ψηφιακής τεχνολογίας στην αυτοκίνηση θα αλλάξει για πάντα το πρόσωπό της μέσα στη δεκαετία που διανύουμε, όμως το ενδεχόμενο να μην έχει ένα αυτοκίνητο ανοιγόμενα παράθυρα αλλάζει τον ίδιο τον πυρήνα της φιλοσοφίας της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν, βέβαια, δεν είναι καν επιβεβαιωμένο από τον αμερικανικό κολοσσό αν θα υπάρξει εντέλει το ηλεκτρικό και αυτόνομο Apple Car - αν και αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί το 2025. Πόσω μάλλον αν θα ανοίγουν τα παράθυρά του.

Η αμερικανική ιστοσελίδα VRScout, πάντως, υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη φήμη έχει υπόσταση, σε αναλυτικό της άρθρο σχετικά με την εικονική πραγματικότητα που θα ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας στην οθόνη του ταμπλό του αυτοκινήτου της Apple. Το tweet της ιστοσελίδας, συγκεκριμένα, γράφει πως «το αυτόνομο αυτοκίνητο της Apple μπορεί να έχει τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας αλλά όχι και παράθυρα».

Το δημοσίευμα συνόδευε ένα απεπίσημο σχέδιο της πιθανής εμφάνισης του Apple Car, το οποίο είχε δημοσιευθεί για πρώτη φορά το 2020. Το σχέδιο αυτό είναι εμπνευσμένο από το «ποντίκι» Apple Magic Mouse - ή, για την ακρίβεια, είναι το ίδιο το σχέδιο της συσκευής που απλά του έχει προσθέσει τροχούς ο σχεδιαστής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με λίγα λόγια, το αμερικανικό website γράφει ότι το Apple Car θα είναι ένα δυστοπικό όχημα, στο οποίο οι επιβάτες θα είναι καθισμένοι, φορώντας τα γυαλιά της εικονικής πραγματικότητας, χωρίς να έχουν καμία απολύτως επαφή με το περιβάλλον καθώς το αυτοκίνητο θα συμπεριφέρεται αυτόνομα στον αυτοκινητόδρομο. Αν βγάζει νόημα κάτι τέτοιο, πολύ αμφιβάλλουμε.

Ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας με γυαλιά VR στο αυτοκίνητο θα ειχε νόημα μόνο σε ένα αυτοκινητάκι του λούνα παρκ ή αν απευθυνόταν μόνο στους συνεπιβάτες ενός οχήματος που κινείται στο δρόμο: για κάποιον που θέλει να κάνει μια βιντεοκλήση για μια επαγγελματική σύσκεψη, ή να παρακολουθήσει μια ταινία εν κινήσει, ή ακόμα και να παίξει κάποιο videogame. Αλλά όχι για εκείνον που θα έχει την ευθύνη να αναλάβει το χειρισμό του αυτοκινήτου, αν κάτι πάει στραβά. Πώς θα μπορούσε κανείς να αισθανθεί άνετα σε μια τέτοια συνθήκη;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τις διάφορες πατέντες της εικονικής πραγματικότητας για την αυτοκίνηση, που έχουν ήδη κατατεθεί στις ΗΠΑ, τα γυαλιά VR μπορούν να προβάλλουν επίσης στους επιβάτες τα σημεία ενδιαφέροντος στη διαδρομή με μια σειρά από πληροφορίες, μια ψηφιακή ξενάγηση στην πόλη που περνά δίπλα στον αυτοκινητόδρομο, και πολλά άλλα που αναμφίβολα τα προσεχή χρόνια θα αλλάξουν συνολικά την εμπειρία της αυτοκίνησης.

Βέβαια, υπάρχει και ένα πρόβλημα: η χρήση των γυαλιών αυτών εν κινήσει προκαλεί έντονη ναυτία. Για να λυθεί αυτό, η πατέντα προβλέπει και τη ρεαλιστική ψηφιακή απεικόνιση του περιβάλλοντος, στο σημείο και με την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο. Είναι απορίας άξιο γιατί κάτι τέτοιο πρέπει να λυθεί ψηφιακά, και όχι απλώς ανοίγοντας το παράθυρο και χαζεύοντας το δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ίσως οι μέρες ενός νεανικού ταξιδιού, με ανοιχτά παράθυρα, ανεμελιά και χωρίς καμία ηλεκτρονική συσκευή, να πέφτουν πλέον σταδιακά στο πηγάδι της λήθης. Από την άλλη, βέβαια, η κατάθεση μιας πατέντας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτή θα βρει το δρόμο της προς την εφαρμογή. Και, στην προκειμένη περίπτωση, αυτό είναι κάτι που μάλλον θα ήλπιζε κανείς.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ