Κι όμως υπάρχει ένας κατασκευαστής που δεν μπορεί να πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο όταν όλοι οι υπόλοιποι δεν προλαβαίνουν τις παραγγελίες...
Η πανδημία του κορωνοϊού και οι επιπτώσεις που έφερε σχεδόν σε όλους τους κλάδους της βιομηχανίας είναι κάτι παραπάνω από γνωστές, όπως και οι πολύμηνες καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.
Και ενώ οι κατασκευαστές παγκοσμίως αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση του κοινού σε καινούργια αυτοκίνητα, λόγω των προβλημάτων που έχουν παρουσιαστεί στην εφοδιαστική αλυσίδα της παραγωγής τα τελευταία δύο χρόνια, ένας Κινέζος κατασκευαστής οδηγείται σε παύση της λειτουργίας του εργοστασίου του λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από την πλευρά του κοινού.
BUY NOW
Ο λόγος για την China Evergrande New Energy Vehicle Group, η οποία παρουσίασε πρόσφατα το Hengchi 5, το πρώτο και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη σύντομη ιστορία της με τιμή κοντά στα 25.000 ευρώ και αυτονομία που ξεπερνά ελαφρώς τα 600 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το κινέζικο πρότυπο μέτρησης.
Η κινέζικη εταιρεία είναι θυγατρική του ομίλου Evergrande, του τεράστιου και οικονομικά προβληματικού κινέζικου κατασκευαστικού group που βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας πριν από έναν περίπου χρόνο λόγω των χρεών μαμούθ που έχει συγκεντρώσει, τα οποία ανέρχονται κοντά στα 300 δισ. ευρώ.
Η παραγωγή του ηλεκτρικού Hengchi 5 ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου με την κινέζικη εταιρεία να προχωρά και στη συμβολική παράδοση των πρώτων 100 αυτοκινήτων που κατασκεύασε.
Ωστόσο τα τελευταία νέα που αφορούν την China Evergrande New Energy Vehicle δεν είναι και τα πλέον ευχάριστα αφού άτομα που εργάζονται στην εταιρεία αναφέρουν ότι το εργοστάσιο που βρίσκεται στην πόλη Tianjin έχει σταματήσει να κατασκευάζει καινούργια αυτοκίνητα λόγο έλλειψης παραγγελιών.
Μάλιστα η παύση της παραγωγής από έλλειψη ενδιαφέροντος για το Hengchi 5 είναι ευθέως αντιφατική με τους ισχυρισμούς της κινέζικης εταιρείας από τον περασμένο Ιούλιο, η οποία ανέφερε ότι έχει ήδη δεχτεί περισσότερες από 37.000 προπαραγγελίες για το SUV της.
Οι ίδιες πηγές πληροφοριών που εργάζονται στην κινέζικη εταιρεία αναφέρουν επίσης ότι σε ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού δεν έχουν καταβληθεί οι μισθοί του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου. Παράλληλα ακούγονται και φήμες για περικοπές στο εργατικό δυναμικό της τάξης του 10% επί του συνόλου αλλά και αναστολή καταβολής μισθών στο 25% των υπαλλήλων της εταιρείας για διάστημα από ένα έως και τρεις μήνες.
Να σημειωθεί ότι στα μελλοντικά σχέδια του προβληματικού κινέζικου ομίλου ήταν η πλήρης έξοδος από τον κλάδο των κατασκευών και η επικέντρωση των δραστηριοτήτων του στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με στόχο η παραγωγή να φτάσει στο ένα εκατ. μονάδες έως το 2025, σε διάστημα δηλαδή μόλις τριών ετών.
Με πολλά υποσχόμενες προδιαγραφές, το ηλεκτρικό Hengchi 5 είναι ένα μεσαίο SUV με μήκος, πλάτος και ύψος που φτάνουν στα 4.725, 1.925 και 1.676 χλστ. αντίστοιχα και μεταξόνιο στα 2.780 χλστ. Η μπαταρία του έχει ενεργειακή χωρητικότητα 72,8 kWh και τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και 345 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς.
Μάλιστα αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στον κόσμο είναι το γεγονός ότι συνοδεύεται από εγγύηση εφ' όρου ζωής για την μπαταρία και τον ηλεκτρικό του κινητήρα, με την κινέζικη εταιρεία να προσφέρει παράλληλα δωρεάν συντήρηση εφ' όρου ζωής και οδική βοήθεια για... πάντα.