Ήξερες ότι το αυτοκίνητό σου μπαίνει στην πρίζα; Αυτή είναι η άγνωστη λειτουργία

Αυτοκίνητο στην πρίζα

Υπάρχουν ηλεκτρικές συσκευές στο εμπόριο που μπορούν να κρατήσουν ζεστό τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Είναι όμως απαραίτητη η χρήση τους στην Ελλάδα;

Ο θερμαντήρας ή προθερμαντήρας κινητήρα είναι εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές που φέρουν αντίσταση και δημιουργήθηκαν για να ζεσταίνουν και να κρατούν ζεστά τα υγρά ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης (λιπαντικό ή/και ψυκτικό υγρό), όταν η θερμοκρασία στο περιβάλλον είναι πολύ χαμηλή και αυτός δεν λειτουργεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι τις πολύ κρύες ημέρες ο προθερμαντήρας «διευκολύνει» τη μίζα να θέσει σε λειτουργία το μοτέρ, μειώνει την καταπόνηση της μπαταρίας του αυτοκινήτου και μειώνει σημαντικά τις φθορές στον κινητήρα στα πρώτα λεπτά λειτουργίας του αφού η ρευστότητα του λαδιού βρίσκεται στα επίπεδα που απαιτούνται για να φτάσει παντού γρήγορα στο κύκλωμα και να προστατεύσει κινούμενα και μη μέρη του μοτέρ.

Τύποι προθερμαντήρα κινητήρα

Στην αγορά υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη θερμαντήρα και προθερμαντήρα που τοποθετούνται σε διαφορετικά σημεία, για να θερμάνουν τα υγρά ή τα ίδια τα μέταλλα του μοτέρ. Υπάρχουν προθερμαντήρες τύπου «κουβέρτας» που τοποθετούνται πάνω στον κινητήρα και τον αγκαλιάζουν ζεσταίνοντας έτσι ένα μεγάλο μέρος του, από έξω προς τα μέσα.

Υπάρχουν επίσης προθερμαντήρες που τοποθετούνται κάτω από το μοτέρ, οι οποίοι εφάπτουν απευθείας στο κάρτερ και ζεσταίνουν το λιπαντικό επίσης από έξω προς τα μέσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλος τύπος θερμαντήρα είναι εκείνος που παίρνει τη θέση του δείκτη του λιπαντικού και το ζεσταίνει απευθείας μέσω της αντίστασης που φέρει. Υπάρχουν και συσκευές που συνδέονται στο κύκλωμα ψύξης του μοτέρ και χρησιμοποιούν και αντλία για να το κυκλοφορήσουν και να το κρατούν ζεστό ομοιόμορφα.

Η σωστή χρήση του προθερμαντήρα κινητήρα επιβάλλει την τοποθέτησή και την ενεργοποίησή του πριν χρειαστεί να εκκινήσετε το μοτέρ του αυτοκινήτου σας, συνήθως από το προηγούμενο βράδυ. Έτσι όταν χρειαστείτε το αυτοκίνητο τα υγρά του μοτέρ θα είναι σε σχετικά φυσιολογική θερμοκρασία και θα φτάσουν γρήγορα σε ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας χωρίς να παρατηρηθούν επιπλέον φθορές.

Χρειάζομαι προθερμαντήρα κινητήρα;

Σε μια χώρα που τις περισσότερες ημέρες του χρόνου υπάρχει ηλιοφάνεια, ενώ οι θερμοκρασίες σπάνια πέφτουν κάτω από το μηδέν στο μεγαλύτερο μέρος της επικράτειας, η χρήση προθερμαντήρα κινητήρα δεν είναι απαραίτητη. Καλό είναι όμως να χρησιμοποιείται σε περιοχές όπου η θερμοκρασία τον χειμώνα βρίσκεται σταθερά κοντά ή και κάτω από το μηδέν για παρατεταμένες χρονικές περιόδους -πολλές ημέρες- αφού έτσι μειώνεται σε φυσιολογικά επίπεδα η φθορά των μηχανικών μερών.

Προθερμαντήρας κινητήρα με αντλία
Προθερμαντήρας κινητήρα με αντλία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρόοδος που έχει σημειωθεί στην τεχνολογία των λιπαντικών αλλά και του κυκλώματος λίπανσης και ψύξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης τα τελευταία χρόνια κάνει την χρήση των προθερμαντήρων σχεδόν περιττή στην Ελλάδα.

Αν δεν έχετε προθερμαντήρα και η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται κοντά ή και κάτω από το μηδέν, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι, αφού εκκινήσετε το μοτέρ, να περιμένετε ένα περίπου λεπτό πριν ξεκινήσετε ώστε το λιπαντικό να φτάσει σε όλα τα κινούμενα μέρη.

Μετά το παραπάνω μπορείτε να αρχίσετε να κινείστε, ωστόσο για μερικά λεπτά θα δεν θα πρέπει να ζορίζετε τον κινητήρα και να κρατάτε παράλληλα τις στροφές, κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. έως ότου ανέβει η θερμοκρασία σε ιδανικά επίπεδα λειτουργίας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ