Ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία απολύει εργαζομένους -Τι προβλήματα αντιμετωπίζει

Σε δυσμενή οικονομική θέση έχει περιέλθει γνωστή βρετανική εταιρεία, η οποία προχώρησε σε σημαντική συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού της.
Σε μείωση του εργατικού δυναμικού της κατά 5% προχώρησε η Aston Martin, με 170 θέσεις εργασίας να καταργούνται στο πλαίσιο ενός εκτενούς προγράμματος μείωσης κόστους.
Η είδηση έρχεται μετά την ανακοίνωση ότι ζημιές προ φόρων της δημοφιλούς βρετανικής μάρκας αυξήθηκαν περαιτέρω κατά 21% το 2024, φτάνοντας τις 289 εκατομμύρια λίρες, δηλαδή 349,5 εκατ. ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Σύμφωνα με αναφορές, το χρέος της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 43%, αγγίζοντας το ποσό των 1,16 δισ. λιρών (1,4 δισ. ευρώ).
BUY NOW
Στόχος της Aston Martin είναι πετύχει ετήσια εξοικονόμηση περίπου 25 εκ. λιρών, και οι απολύσεις -μολονότι αποτελούν μια δυσάρεστη εξέλιξη- αναμένεται να συνδράμουν σημαντικά σε αυτή την προσπάθεια.

Σύμφωνα με τη βρετανική μάρκα, η συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού αποτέλεσε μια δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση προκειμένου να ανατατραπεί η δυσμενή οικονομική της κατάστασης. Το περασμένο έτος η Aston Matin πούλησε μόλις 6.030 αυτοκίνητα, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 9% συγκριτικά με το 2023.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aston Martin, Adrian Hallmark, ανέφερε ότι «μετά από μια περίοδο εντατικών λανσαρισμάτων προϊόντων, σε συνδυασμό με προκλήσεις τόσο σε επίπεδο βιομηχανίας όσο και εταιρείας, η προτεραιότητά μας τώρα μετατοπίζεται στην επιχειρησιακή εκτέλεση και την επίτευξη οικονομικής βιωσιμότητας».
Τη μάχη για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της Aston Martin επιβεβαίωσε προ ολίγων ημερών και ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Lawrence Stroll, αναφέροντας ότι προχωρά σε νέα χρηματοδοτική παρέμβαση. Μέσω του επενδυτικού σχήματος Yew Tree Consortium, του οποίου ηγείται, ο Stroll θα αυξήσει το μερίδιό του στην εταιρεία στο 33%. Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο άντλησης άνω των 125 εκατ λιρών.
Επανεπενδύοντας σε τιμή υψηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή, o Stroll στοχεύει όχι μόνο στην ενίσχυση του ισολογισμού αλλά και στην τόνωση της επενδυτικής εμπιστοσύνης.

Παράλληλα, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δίνει παράταση στο λανσάρισμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου, με το βλέμμα της πλέον να στρέφεται στη Valhalla, ένα plug-in hybrid supercar που παράγει 937 ίππους και 1.000 Nm ροπή.
Ειδικότερα, η πρώτη 100% ηλεκτρική Aston Martin είχε ήδη πάρει παράταση για το 2026, ενώ σύμφωνα με τα υφιστάμενα δεδομένα αναμένεται να διατεθεί στην αγορά προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Σημειώνεται ότι το αφεντικό της μάρκας, Lawence Stroll, έχει δηλώσει ότι δεν προτιθεται να γυρίσει την πλάτη της στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα σύντομα και ότι η ημέρα επικράτησης της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται ακόμα μακριά.