Παίρνει μπρος ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει τη Δυτική με την Ανατολική Πελοπόννησο -Από ποιες περιοχές θα περνάει
Με την ολοκλήρωση του Πάτρα-Πύργος να βρίσκεται μερικούς μήνες μακριά, το βλέμμα στρέφεται στη συνέχεια του οδικού άξονα.
Όλο και πιο κοντά στην ολοκλήρωσή του έρχεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ένα έργο υψηλών προδιαγραφών το οποίο θα ενισχύσει την ασφάλεια, θα καταστήσει γρηγορότερες τις μετακινήσεις και θα επιτρέψει στην Ηλεία να αναδιατάξει το τουριστικό και γενικότερα το αναπτυξιακό περιβάλλον της.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, η πρόοδος στο σύνολο του αυτοκινητόδρομου μέχρι και τις αρχές του περασμένου Αυγούστου είχε φτάσει στο 52%, ενώ πλέον εκτιμάται ότι έχει αγγίξει το 60%. Μέχρι το τέλος του έτους, τα έργα εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο 75%, ενώ η παράδοση του οδικού άξονα στους οδηγούς θα γίνει εντός του 2025.
BUY NOW
Με την ολοκλήρωση, λοιπόν, του Πάτρα-Πύργος να βρίσκεται, όπως φαίνεται, αρκετά κοντά, πλέον το ενδιαφέρον έχει αρχίσει να στρέφεται και στη συνέχεια του δρόμου, δηλαδή τον οδικό άξονα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, στον οποίο αναφέρθηκε πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Νίκος Ταχιάος, κατά την ομιλία του στο Olympia Forum V.
Για την κυβέρνηση το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα αποτελεί προτεραιότητα γιατί ενώνει την ανατολική και την κεντρική Πελοπόννησο με τη δυτική Πελοπόννησο, ενώ θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση και εξωστρέφεια στην Ηλεία. Ο δρόμος απαρτίζεται από δύο τμήματα, το «Πύργος - Αλφειός» μήκους 13 χλμ. και το «Αλφειός - Καλό Νερό - Τσακώνα» μήκους 76,2 χλμ.
Ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι οι προμελέτες για το έργο θα υποβληθούν από τον παραχωρησιούχο, δηλαδή την Ολυμπία Οδό, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, ενώ εξετάζονται τρία διαφορετικά σενάρια για τη χάραξη, στην περιοχή της Λίμνης Καϊάφα, όπου υπάρχουν σημαντικοί περιβαλλοντικοί περιορισμοί.
Θυμίζουμε ότι οι περιβαλλοντικοί όροι για την υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Πύργος – Τσακώνα είχαν εγκριθεί με την υπ’ αριθμ. 100163/30-06-2006 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), ύστερα από δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε. Κατόπιν, όμως, προσφυγών που υποβλήθηκαν από ιδιώτες τόσο ενώπιον του Σ.τ.Ε. όσο και στην Κομισιόν, οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι ακυρώθηκαν με την αριθμ. 2473/2010 απόφαση του Σ.τ.Ε. για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα μήκους 20,5χλμ. που βρίσκεται σε περιοχή χαρακτηρισμένη ως Natura. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απένταξη του τμήματος Πύργος – Τσακώνα από την Σύμβαση Παραχώρησης. Για να προχωρήσει, επομένως, το έργο η περιβαλλοντική αδειοδότηση αποτελεί προαπαιτούμενο.
Επίσης, μεγάλο ζήτημα αποτελεί η εξασφάλιση χρηματοδότησης, ενώ το κόστος του έργου αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ, δηλαδή είναι υπερδιπλάσιο συγκριτικά με το Πάτρα-Πύργος.
Ο υφυπουργός εξήγησε, λοιπόν, ότι θα εξεταστεί η εξέλιξη του έργου τμηματικά. Θα αποκοπεί και θα επισπευθεί το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον κόμβο του Αλφειού, που θα φέρει την Ολυμπία Οδό πλησιέστερα στην Αρχαία Ολυμπία, ενώ το υπόλοιπο τμήμα θα μετατεθεί για αργότερα λόγω υψηλού κόστους.