Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία -Οι προοπτικές του μεγάλου έργου

Οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά 2022

Συγκροτήθηκε η επιτροπή για την ανάδειξη του αναδόχου που θα προχωρήσει στην κατασκευή του νέου οδικού άξονα, τμήματος του «Μπλε Διαδρόμου».

Μόλις λίγες εβδομάδες μετά την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία, συγκροτήθηκε η επιτροπή για την ανάδειξη του αναδόχου κατασκευής του έργου.

Η προθεσμία υποβολής των προσφορών για το έργο, το οποίο είχε δημοπρατηθεί και ακυρωθεί δύο φορές κατά το παρελθόν, έχει οριστεί για τις 14 Νοεμβρίου στις 11.00 π.μ., με την αποσφράγιση των προσφορών να είναι προγραμματισμένη για δύο μέρες αργότερα, την ίδια ώρα. Ο προϋπολογισμός του οδικού άξονα είναι 234 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.).

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα:

• Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
• Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

αυτοκινητόδρομος

Πρόκειται για τμημα του «Μπλε Διαδρόμου», ενός δικτύου οδικών αξόνων 1.500 χλμ. που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα, περνώντας από συνολικά 8 χώρες (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ