Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέσει την Ελλάδα με την Αλβανία -Πότε θα είναι έτοιμος

Οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά 2022

Εντός του καλοκαιριού αναμένεται να έχουμε τη σημαντικότερη εξέλιξη όσον αφορά τον νέο οδικό άξονα των 70 χλμ.

Στη γραμμή της εκκίνησης οδεύει σιγά-σιγά το έργο κατασκευής του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού να τοποθετείται εντός του προσεχούς καλοκαιριού.

Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση που αναρτήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου στη Διαύγεια και έφερε την υπογραφή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος και πλέον «τρέχουν» οι απαραίτητες προσυμβατικές διαδικασίες.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», προϋπολογισμού 234 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α), με προαίρεση 76 εκατ. ευρώ.

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αυτοκινητόδρομος

Στο έργο περιλαμβάνονται τα εξής δύο υποτμήματα:

– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.

– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός εντός του καλοκαιριού, το έργο ίσως είναι έτοιμο μέσα στο 2028.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από τα μεγάλα οφέλη του έργου είναι η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά εντάσσεται στον «Μπλε Διάδρομο», έναν αυτοκινητόδρομο 1.500 χλμ. που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα, διασχίζοντας συνολικά 8 χώρες (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία).

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ