Ντόμινο αυξήσεων στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων όλων των τύπων φαίνεται ότι θα προκαλέσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σύμφωνα και με την τάση που επικρατεί ήδη στον κλάδο.
Σε γενικές γραμμές τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν σημαντικές διαφορές στη σχεδίασή τους σε σχέση με τα συμβατικά. Η διαφορά εντοπίζεται στην ύπαρξη ηλεκτρικού κινητήρα αντί θερμικού μοτέρ και φυσικά στην παρουσία των μεγάλων συστοιχιών μπαταριών, οι οποίες βρίσκονται στο πάτωμα των αυτοκινήτων.
Εξαιτίας του τρόπου που σχεδιάζονται και ενσωματώνονται σε ένα αυτοκίνητο, οι μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών αποτελούν τον λόγο που τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων αναμένεται να πάρουν την ανιούσα στο μέλλον ειδικά όταν ο αριθμός τους στους δρόμους αυξηθεί σε τέτοιο σημείο που να μπορεί να επηρεάσει το κόστος των ασφάλιστρων.
BUY NOW
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου διαφέρουν μεταξύ των κατασκευαστών, όπως διαφορετικά είναι και τα περιφερειακά τους και αυτό κάνει πολύ δύσκολη την τυποποίησή τους στις εργασίες συντήρησης ή επισκευής που μπορεί να χρειαστούν, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση ενός τροχαίου ατυχήματος. Παράλληλα δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που ενσωματώνουν την κάσα της συστοιχίας μπαταριών στο πλαίσιο του αυτοκινήτου.
Με το κόστος των μπαταριών να φτάνει ή ακόμη και να ξεπερνά το 50% της συνολικής αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και την επισκευή ή αντικατάστασή τους να αποτελεί μια ιδιαίτερα υψηλού κόστους διαδικασία, ήδη οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να συμπεριφέρονται στα ηλεκτρικά οχήματα που έχουν υποστεί ακόμη και μικρή ζημιά στις μπαταρίες τους ως οχήματα πέραν επισκευής.
Η ολική διαγραφή ενός οχήματος σημαίνει ότι η ασφαλιστική θα πρέπει να καταβάλλει σημαντικά μεγαλύτερη αποζημίωση, για αντικατάσταση και όχι επισκευή του αυτοκινήτου και αυτό θα αυξήσει μακροπρόθεσμα τα ασφάλιστρα για όλους τους τύπους των αυτοκινήτων. Εκτός και αν οι κατασκευαστές επιλέξουν έναν διαφορετικό τρόπο σχεδιασμού και ενσωμάτωσης των μπαταριών στα ηλεκτρικά ώστε αυτές να επισκευάζονται ευκολότερα, ταχύτερα και με λογικό κόστος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μη επισκευάσιμες μπαταρίες είναι οι τελευταίες εκδόσεις του Tesla Model Y.
Σύμφωνα με αναφορές, ασφαλιστικές εταιρείες στο εξωτερικό έχουν ήδη ξεκινήσει να χαρακτηρίζουν πέραν επισκευής καινούργια ηλεκτρικά με μικρές ζημιές από τροχαίο ατύχημα και πολύ λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταβάλλουν ολόκληρο το αντίτιμο της αξίας του αυτοκινήτου.
Η συγκεκριμένη τακτική αναιρεί σε έναν βαθμό και τον στόχο για κυκλική οικονομία προς ένα βιώσιμο μέλλον, αφού ένα καινούργιο αυτοκίνητο που πηγαίνει για ανακύκλωση χωρίς να έχει φτάσει επί της ουσίας στο τέλος του κύκλου ζωής του είναι μη βιώσιμο και επιζήμιο.
Οι ασφαλιστικές ζητούν από τους κατασκευαστές να επανεξετάσουν τον τρόπο που σχεδιάζουν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα ώστε οι μπαταρίες και τα περιφερειακά τους να είναι επισκευάσιμα και να δώσουν επίσης πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα και σε τρίτους, ώστε να μειωθεί το κόστος της επισκευής τους.