Με την τιμή του παλλάδιου να καλπάζει σε υψηλά επίπεδα λόγω της ζήτησης και του πολέμου, η αύξηση στις κλοπές καταλυτικών μετατροπέων είναι ένα κακό φυσικό επακόλουθο.
Σε απάντηση της εισβολής του Βλαντίμιρ Πούτιν στην Ουκρανία, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν σε διακοπή των δεσμών τους με την Ρωσία, σταματώντας την τοπική παραγωγή οχημάτων μέχρι νεοτέρας.
Η Ρωσία από την άλλη, είναι η μεγαλύτερη πηγή ενός πολύτιμου μετάλλου στον κόσμο που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των καταλυτικών μετατροπέων. Σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας παλλάδιου, με περισσότερους από 100 τόνους παραγωγής την περσινή χρονιά.
BUY NOW
Οι προσπάθειες για τον περιορισμό της βίαιης εισβολής οδήγησαν στην επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία και, παρόλο που καμία δεν επιβλήθηκε απευθείας στη Norilsk Nickel (μια εταιρεία που ουσιαστικά ελέγχει περίπου το 40% της παγκόσμιας προμήθειας παλλάδιου), οι περιφερειακοί περιορισμοί ενδέχεται να έχουν σοβαρό αντίκτυπο στις εξαγωγές του πολύτιμου μετάλλου.
Οι αναφορές σημειώνουν ότι το παλλάδιο γνώρισε μεγάλη ζήτηση τα τελευταία χρόνια, καθώς οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους. Αυτό έχει προκαλέσει άνοδο στις τιμές, με το πολύτιμο μέταλλο να κοστίζει, σε αρκετές περιπτώσεις, περισσότερο και από χρυσό. Οι πιθανές συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν να είναι τρομερές, με την αύξηση της ζήτησης να οδηγούσε σε υψηλότερη τιμή και φυσικά αύξηση στις κλοπές των καταλυτών.
Εάν ο Βλαντίμιρ Πούτιν προχωρήσει στην απαγόρευση της εξαγωγής διαφόρων προϊόντων από τη Ρωσία, η τιμή του παλλάδιου θα ανέβει ακόμα πιο πολύ. Σε περίπτωση που το παλλάδιο γίνει ένα από τα “απαγορευμένα” μέταλλα, όχι μόνο η αυτοκινητοβιομηχανία θα χάσει τον μεγαλύτερο προμηθευτή στον κόσμο, αλλά και η τιμή αγοράς του θα εκτοξευθεί.