Σύμφωνα με τα λόγια του επικεφαλής του τμήματος Μ της BMW, Frank Van Meel, η εταιρεία είναι διατιθεμένη να χρησιμοποιήσει ένα νέο σύστημα στα ηλεκτρικά μοντέλα, που θα προσομοιώνει την αίσθηση της μετάδοσης.
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο υπεύθυνος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η μίμηση λειτουργίας ενός παραδοσιακού μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων στα αυτοκίνητα που κινούνται από μπαταρίες, ίσως τα κάνει πιο ελκυστικά στους ενδιαφερόμενους αγοραστές.
Η BMW M φαίνεται πως εργάζεται εξελίσσοντας τεχνητά κιβώτια εδώ και αρκετά χρόνια και μάλιστα ισχυρίζεται πως έχει αναπτύξει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες επιλογές. Ο Van Meel, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο γνωστό περιοδικό Top Gear, ανέφερε πόσο ρεαλιστικό ήταν το ανάλογο λογισμικό που έχει τοποθετήσει η Hyundai στο Ioniq 5 N (προσομοίωση κιβωτίου διπλού συμπλέκτη).
BUY NOW
Η λύση των Κορεατών φαντάζει εξαιρετικά πετυχημένη, καθώς οι μηχανικοί της κατάφεραν να αναπαραγάγουν τις καμπύλες ροπής όλων των ταχυτήτων, συνδυάζοντάς τες αρμονικά με τον ήχο από τον υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα τουi30 N. Εν τω μεταξύ, υπάρχει περιθώριο περαιτέρω βελτίωσης.
Όσον αφορά την BMW, οι τεχνικοί της προσπαθούν να αντιγράψουν τους ήχους των δικών τους κινητήρων. Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να κάνει την οδήγηση των EVs, πιο… συναισθηματική, μια και η απόλυτη ησυχία δεν «συγκινεί» κανέναν. Επίσης κανείς δεν αντιλαμβάνεται την ταχύτητα, με την οποία κινείται.
Προς το παρόν, ουδείς είναι σε θέση να πει σε ποια ηλεκτρικά μοντέλα, θα εγκατασταθούν τα εν λόγω κιβώτια. Πολύ πιθανό όμως να τα δούμε στα νέα αυτοκίνητα, που θα βασίζονται στην πλατφόρμα Neue Klasse. Μάλλον δηλαδή γύρω στο 2027.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ