Άδοξο τέλος θα έχει για πολλοστή φορά η προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε η ιστορική Moskvich να επιστρέψει στη ζωή, καθώς τα χρέη συνεχίζουν να πνίγουν την ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία.
Στο χείλος της καταστροφής εξακολουθεί να βρίσκεται η Moskvich, παρά τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί τα τελευταία χρόνια ώστε η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας να σταθεί και πάλι στα πόδια της, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι οι βασικοί «παίκτες» της ρωσικής αγοράς έχουν πλέον αποχωρήσει μετά και την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων στη Ουκρανία.
Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι η συγκυρία θα μπορούσε να θεωρηθεί ευνοϊκή για τη Moskvich, η προσπάθεια αναβίωσής της φαίνεται να πέφτει στο απόλυτο κενό.
BUY NOW
Κι αυτό γιατί η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία μετρά σχεδόν 80 χρόνια ζωής, συνεχίζει να καταγράφει απώλειες, αυξάνοντας με γεωμετρική πρόοδο τα χρέη της.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Moskvich κατάφερε να καταγράψει μέσα στο 2023 απώλειες της τάξης των 86 εκατομμυρίων ευρώ, αυξάνοντας το συνολικό χρέος της στα 426,6 εκατομμύρια ευρώ.
Παρόλα αυτά, κάποιοι εξακολουθούν να ελπίζουν ότι η Moskvich μπορεί στο μέλλον να γυρίσει σε θετικό πρόσημο, με την προϋπόθεση ότι η ετήσια παραγωγή οχημάτων θα υπερβεί τις 40.000 μονάδες.
Σύμφωνα με προβλέψεις, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί εντός του 2024, καθώς η παραγωγή της Moskvich δεν θα ξεπεράσει τα 35.000 αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει ότι τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία την περιμένει μία ακόμα δύσκολη χρονιά.
Η Moskvich έχει πλέον την υποστήριξη της κινεζικής JAC, γεγονός που τις εξασφαλίζει όχι μόνο τα απαραίτητα κεφάλαια και τις πρώτες ύλες αλλά και την τεχνογνωσία ώστε να προχωρήσει στην παραγωγή σύγχρονων μοντέλων.
Μέσα στο 2024, το εργοστάσιο της Moskvich στη Ρωσία θα παράγει δύο crossovers, καθώς και ένα liftback, γνωστό και ως Moskvich 6. Την προηγούμενη χρονιά η Moskvich διέθεσε μόλις 15.300 αυτοκίνητα, εκ των οποίων μόλις τα 250 ήταν Moskvich 6.