Citroen e-C3

«Βουλιάζει» το υποθαλάσσιο τούνελ που θα ένωνε την Ευρώπη με την Αφρική -Το πρόβλημα που εμφανίστηκε

tounel-ispania-maroco

Απίθανο θεωρούν οι ειδικοί το σενάριο ολοκλήρωσης του φαραωνικού υποθαλάσσιου τούνελ πριν το 2030, μιας και η πρόοδος που έχει καταγραφεί είναι ελάχιστη.

Όραμα δεκαετιών αποτελεί η σύνδεση της Ευρώπης με την Αφρική μέσω ενός υποθαλάσσιου σιδηροδρομικού τούνελ στο Στενό του Γιβραλτάρ, μεταξύ Ισπανίας και Μαρόκο.

Τους τελευταίους μήνες το φαραωνικό πρότζεκτ έχει αρχίσει να καταγράφει κινητικότητα, όταν η Ισπανική Εταιρεία Μελετών για τη Σταθερή Επικοινωνία μέσω του Στενού του Γιβραλτάρ (SECEGSA) υπέγραψε συμβόλαιο ύψους 500.000 δολαρίων για την ενοικίαση τεσσάρων σεισμογράφων. Παρ΄όλα αυτά, το Βασιλικό Ινστιτούτο και Αστεροσκοπείο του Ναυτικού παρενέβη, οδηγώντας στην ακύρωση της συμφωνίας για λόγους ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Ισπανικό Ναυτικό θα αναλάβει πλέον την εποπτεία της σεισμικής παρακολούθησης από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2025, περίοδο κατά την οποία οι συνθήκες στο Στενό είναι πιο ευνοϊκές.

Υποθαλάσσιο τούνελ Ισπανία-Μαρόκο

Την ίδια ώρα, η Herrenknecht Ibérica, θυγατρική του γερμανού κολοσσού, έχει περάσει τους τελευταίους δύο μήνες αξιολογώντας τη σκοπιμότητα της διάνοιξης της σήραγγας. Η μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2025 και θα καθορίσει εάν τα τεχνικά εμπόδια του έργου μπορούν να ξεπεραστούν, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι το συνολικό κόστος της σήραγγας θα μπορούσε να υπερβεί τα 15 δισ. δολάρια.

Στόχος των αρμόδιων για την τέλεση του έργου είναι αυτό να παραδοθεί το 2030, όταν και θα διεξαχθεί το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου (Μουντιάλ). Με δεδομένο ότι διοργανώτριες χώρες θα είναι το Μαρόκο, η Ισπανία και η Πορτογαλία, η σήραγγα θα διευκόλυνε τις μετακινήσεις των επισκεπτών του μεγάλου ποδοσφαιρικού ραντεβού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα, ωστόσο, με πρόσφατο δημοσίευμα της ιστοσελίδας newarab, οι προκαταρκτικές έρευνες αποκάλυψαν απρόβλεπτες γεωλογικές προκλήσεις που πιθανότατα μεταθέτουν τα εγκαίνια του τούνελ για το 2040. «Οι συνθήκες είναι πολύ πιο περίπλοκες από ό,τι αναμενόταν», παραδέχτηκε ο Ισπανός Υπουργός Μεταφορών, Óscar Puente, σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα.

«Αυτά που έχουν γίνει μέχρι στιγμής είναι περιορισμένα. Δεν έχουμε ακόμη επιβεβαιωμένες πληροφορίες για τον προϋπολογισμό, τη χρηματοδότηση ή ένα επιβεβαιωμένο σχέδιο κατασκευής», λέει ο Μαροκινός ειδικός Ahmed Zaher, ο οποίος ότι το 2030, όταν διεξάγεται το Μουντιάλ, η σήραγγα όχι μόνο δεν θα είναι έτοιμη, αλλά δεν θα έχει αρχίσει καν να κατασκευάζεται.

Υποθαλάσσιο τούνελ Ισπανία-Μαρόκο

Μία από τις προτάσεις που βρίσκονται υπό μελέτη είναι η σιδηροδρομική σήραγγα να καλύπτει μια απόσταση 28 χλμ. συνδέοντας την Punta Paloma στον ισπανικό δήμο Ταρίφα με το ακρωτήριο Μαλαμπάτα στο Μαρόκο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις ολοκληρωθεί, η υποθαλάσσια σήραγγα θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων πόλεων και των δύο χωρών. Αυτή τη στιγμή, το ταξίδι μεταξύ Καζαμπλάνκα και Μαδρίτης μπορεί να διαρκέσει έως 12 ώρες με αυτοκίνητο (σ.σ. απαιτείται η χρήση φέρι) ή περίπου δύο ώρες με αεροπλάνο.

Με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 5,5 ώρες, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις μεταξύ των δύο περιοχών, την ίδια ώρα που θα φέρει την επανάσταση στο διεθνές εμπόριο.

Η σταθερή σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών, είτε με υποθαλάσσιο τούνελ, είτε με γέφυρα, μελετάται από το 1930, αλλά η πρώτη ουσιαστική προσπάθεια όδευσης του έργου στις ράγες της υλοποίησης έγινε το 1980, ενώ λίγο αργότερα συγκροτήθηκαν η Μαροκινή Εθνική Εταιρεία Μελετών του Στενού και η Ισπανική Εταιρεία Μελετών για τη Σταθερή Επικοινωνία μέσω του Στενού του Γιβραλτάρ (SECEGSA) οι οποίες εργάζονται πάνω στον σχεδιασμό του πρότζεκτ και τις μελέτες σκοπιμότητας.

Μέχρι σήμερα, ωστόσο, το πρότζεκτ δεν έχει καταφέρει να στηθεί στη γραμμή της εκκίνησης, αλλά τόσο το Μαρόκο όσο και η Ισπανία δεν χάνουν τις ελπίδες του για παράδοση του έργου πριν το Μουντιάλ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ