Βρέθηκε η λύση για τις πυρκαγιές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Tesla fire

Η εικόνα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου τυλιγμένου στις φλόγες είναι εξαιρετικά σπάνια, αλλά συμβαίνει. Όμως, δύο νέες ευφυείς ιδέες της Audi προλαμβάνουν τη φωτιά, είτε την εξουδετερώνουν εν τη γενέσει της.

Πρόσφατη έρευνα με βάση τα αμερικανικά κυκλοφοριακά δεδομένα αποδεικνύει ότι το ενδεχόμενο πυρκαγιάς σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ μικρότερο (10%) σε σχέση με των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρόλα αυτά, ο φόβος της πυρκαγιάς εξακολουθεί να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για πολλούς που θα ενδιαφερόταν να αγοράσουν ένα EV.

Οι κατασκευαστές αναζητούν λύσεις με τάχιστο ρυθμό, όχι μόνο για την κατάσβεση της φωτιάς της μπαταρίας - αλλά και για την πρόληψή της. Η Audi μόλις κατέθεσε τις πατέντες για δύο τέτοιες λύσεις, με σκοπό να τις προσθέσει στα ηλεκτρικά της μοντέλα (e-tron) στο εγγύς μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φωτιά της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά, και χρειάζεται πολύ διαφορετική αντιμετώπιση, σε σχέση με μια συνηθισμένη φωτιά αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης ή diesel. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικά τα συστήματα που προλαμβάνουν τη φωτιά, αντί να την αντιμετωπίζουν μετά την εκδήλωσή της.

Ας δούμε πως λειτουργεί η πατέντα της Audi: το ρίσκο της φωτιάς σε μια μπαταρία προκύπτει όταν μία από τις κυψέλες της αναπτύσσει μεγαλύτερη θερμοκρασία από τις γειτονικές της - κάτι που, βάσει σχεδιασμού, δεν πρέπει να συμβαίνει, καθώς πρέπει όλες οι κυψέλες πρέπει να μοιράζονται ισόποσα τη φόρτιση.

Επειδή οι κυψέλες είναι συνδεδεμένες, ενίοτε είναι δύσκολο να ανιχνευθεί η αύξηση της θερμοκρασίας μίας εξ αυτών. Η πρώτη, λοιπόν, πατέντα της Audi εντοπίζει αν κάποια από τις κυψέλες ανεβάζει θερμοκρασία δυσανάλογα, και την απομονώνει από τις υπόλοιπες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να το πετύχει, μέσω προηγμένου λογισμικού αναλύει τις πληροφορίες που λαμβάνει από αισθητήρες που τοποθετεί σε κάθε κυψέλη. Με λίγα λόγια, αυτό το σύστημα ελέγχου εξετάζει διαρκώς αν η κυψέλη βρίσκεται μέσα στο ασφαλές θερμικό 'παράθυρο' λειτουργίας της, συγκρίνει τα δεδομένα με τις γειτονικές κυψέλες, και αν χρειαστεί απενεργοποιεί την κυψέλη.

Στη συνέχεια, κάνει διαδοχικές μετρήσεις ανά μικρά χρονικά διαστήματα της θερμοκρασίας και του βολτάζ της συγκεκριμένης κυψέλης, ώστε να διαπιστώσει αν επρόκειτο για μια παροδική και περιστασιακή ανωμαλία, ή αν η συγκεκριμένη κυψέλη παρουσιάζει τον κίνδυνο διαρροής θερμότητας και συνεπώς τον κίνδυνο πυρκαγιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή ήταν η πρώτη πατέντα της Audi. Όμως, υπάρχει και μία δεύτερη: ένα σύστημα κατάσβεσης της φωτιάς σε μια κυψέλη εν τη γενέσει της. Στην περίπτωση που το -άνωθι- σύστημα ελέγχου της μπαταρίας διαγνώσει σοβαρό ρίσκο διαρροής θερμότητας, η δεύτερη πατέντα της Audi πλημμυρίζει το εσωτερικό της μπαταρίας με ένα ειδικό χημικό κατάσβεσης, που μοιάζει με την ξηρή πούδρα που περιέχουν οι πυροσβεστήρες.

Αν το πρόβλημα είναι εκτεταμένο και δεν φτάσει το υλικό αυτό που φέρει το σύστημα, υπάρχει ειδική υποδοχή στη μπαταρία όπου σε δεύτερο χρόνο οι πυροσβέστες θα μπορούν να κάνουν τη σύνδεση με εξωτερικό αντίστοιχο πυροσβεστήρα, ώστε να μπορεί να διοχετεύεται το ειδικό αυτό υλικό στο εσωτερικό της μπαταρίας. Έτσι, η δύσκολη και ιδιαίτερη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς μιας μπαταρίας, μπορεί να γίνει πολύ πιο άμεση και αποτελεσματική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ