Η Citroen γιορτάζει την 30ή επέτειο της Xantia, που κυκλοφόρησε στις 4 Μαρτίου 1993.
Περισσότερες από 1.300.000 μονάδες παρήχθησαν μεταξύ 1993 και 2002 στην Ευρώπη (η Xantia είχε επίσης πολύ καλή παρουσία και στην Κίνα από το 1996 έως το 1997 και στο Ιράν μέχρι το 2010) και έγινε πραγματικά εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της Citroen.
Αναγνωρισμένη για την άνεση, την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση που προσέφερε, η Xantia διαδέχτηκε το BX και παρουσίαζε την τεχνολογία Hydractive II, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα υδροπνευματικής ανάρτησης που μείωνε την αντίσταση της κύλισης και βελτίωνε την οδική συμπεριφορά, χωρίς να επιβάλλει συμβιβασμούς στην άνεση.
Άξιο αναφοράς, σε όσους θυμούνται, αλλά και στους νέους, η εκπληκτική επίδοση της Citroen Xantia σε δοκιμασία αποφυγής Ταράνδου το 1999, με την ταχύτητα εισόδου να μην έχει ξεπεραστεί ακόμα και από αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων (όχι μόνο οικογενειακά).
BUY NOW
Μια τεχνολογία που βρήκε την απόλυτη έκφρασή της, στην έκδοση Activa του μοντέλου, που κυκλοφόρησε το 1994, εξοπλισμένη και με το νέο σύστημα SC-CAR που επέτρεπε στην Xantia να στρίβει χωρίς να παίρνει κλίση το αμάξωμα. Αυτό το πλεονέκτημα της Xantia ήταν που ενέπνευσε τον Jacques Séguéla και δημιούργησε την αξέχαστη διαφήμιση με τον Carl Lewis.
Αυτή την επέτειο γιόρτασε η L' Aventure Citroen στο Conservatoire Citroen του Aulnay-sous-Bois, παρουσία του club Xantia Activa, που έφερε στο χώρο 56 αυτοκίνητα.
Σχεδιαστικά ολοκληρώθηκε από τον Daniel Abramson στο κέντρο σχεδιασμού της Citroen, με βάση τη δημιουργία που πρότεινε ο Ιταλικός Οίκος Bertone, για να διαδεχθεί το δημοφιλές μοντέλο BX της δεκαετίας του ‘80. Δυναμικό, με ρευστή γραμμή και στιβαρό, αυτό το σεντάν διατηρούσε κάποιες γραμμές της ναυαρχίδας XM και επέβαλλε μια νέα σιλουέτα στη γκάμα της Citroen.
Χάρη και στο μοναδικό του στυλ, αλλά και στην τεχνολογία που εισήγαγε στην κατηγορία της, η Xantia ψηφίστηκε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς το 1993, τη χρονιά της κυκλοφορίας της.
Κατά τη διάρκεια των εννέα ετών της παραγωγής, η Xantia εξελίχθηκε σε πολλά σημεία. Αρχικά, ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (SX και VSX), με τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Οι κορυφαίες εκδόσεις ήταν εξοπλισμένες με το υδροπνευματικό σύστημα “Hydractive II”, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάρτησης, το οποίο επέτρεπε τον περιορισμό των κλίσεων στις στροφές και τη βελτίωση της ακρίβειας του τιμονιού, χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης.
Το 1994, κυκλοφόρησε η έκδοση Activa η οποία ενσωμάτωσε στο σύστημα Hydractive II, δύο κυλίνδρους που εμπόδιζαν τις κλίσεις να ξεπεράσουν τη… μισή μοίρα (0,5°), αυξάνοντας τον αριθμό των σφαιρών της ανάρτησης σε 10 συνολικά. Με αυτή την ανάρτηση, η Xantia μπορούσε να στρίψει χωρίς καθόλου κλίσεις. Η τεχνολογία αυτή, οδήγησε και στην ανάπτυξη ειδικής σειράς ελαστικών από την Michelin.
Το 1995, παρουσιάστηκε η Xantia Break στην αγορά. Το 1997, η Xantia ανανεώθηκε, ενώ η τελευταία αναβάθμιση του μοντέλου ήρθε το 1998, όταν η Xantia εγκαινίασε σε επίπεδο Ομίλου PSA τον ολοκαίνουργιο diesel κινητήρα 2.0 HDi, υψηλής πίεσης με κοινή γραμμή τροφοδοσίας - τεχνολογίες αιχμής για την εποχή.
Από πλευράς τεχνολογίας, ήταν η άφιξη του συστήματος Hydractive II, μιας τεχνολογίας που συνδύαζε τη δύναμη του υδραυλικού κυκλώματος και την ταχύτητα των ηλεκτρονικών. Η συμβατική υδροπνευματική ανάρτηση ήταν εξοπλισμένη με μια πρόσθετη σφαίρα ανά άξονα, η οποία μπορούσε να ενεργοποιηθεί μέσω ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων στο κανονικό κύκλωμα, έχοντας μια σφαίρα ανά κύλινδρο ανάρτησης.
Αυτό επέτρεπε τον καθορισμό δύο καταστάσεων ευελιξίας και απόσβεσης της ανάρτησης: μια άνετη και μια σπορ. Οι αισθητήρες επέτρεπαν στην κεντρική μονάδα ελέγχου να επιλέξει ανάμεσα στις δύο λειτουργίες ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτή η τεχνολογία πρόσφερε σε οδηγούς και επιβάτες να ταξιδεύουν με μεγάλη άνεση, αλλά κυρίως με περισσότερη γαλήνη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ