Εκπομπές ρύπων στα καινούργια αυτοκίνητα: «Crash-test» Υπουργών προκαλεί το Euro 7

μέτρηση ρύπων

Το υπουργείο Περιβάλλοντος θέλει να εφαρμοστεί το Euro 7 εντός του 2024 ενώ ο υπουργός Μεταφορών εκτιμά ότι το νέο πρότυπο είναι εντελώς λάθος.

Αμφιλεγόμενο παραμένει η νέα οδηγία ρύπων Euro 7 μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ αλλά όπως αποδεικνύεται έχει προκαλέσει και σοβαρές αναταράξεις μεταξύ των Υπουργείων σε κάποιες χώρες.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας θέλει η ΕΕ να εφαρμόσει εντός του 2024 τη νέα οδηγία ρύπων παρά το γεγονός ότι πολλά κράτη-μέλη μάχονται για την πλήρη κατάργηση του Euro 7.

Μάλιστα το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος πιέζει για την εισαγωγή του αμφιλεγόμενου προτύπου εκπομπών Euro 7 εντός ενός έτους και σύμφωνα με εκπρόσωπο του Γερμανικού Πρακτορείου Τύπου, το υπουργείο δεσμεύεται να περάσει το Euro 7 πριν από το τέλος αυτής της εκλογικής περιόδου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, με επικεφαλής το Κόμμα των Πρασίνων, Steffi Lemke, αντιτίθεται ανοιχτά στον εταίρο του στο συνασπισμό FDP.

Από την άλλη μεριά ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε σε μια συνάντηση των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ ότι: «Πιστεύω ότι είναι λάθος να παρουσιάζεται τώρα ο κανονισμός Euro 7 καθώς έτσι προκαλείται σημαντικό κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για εκείνους που ασχολούνται στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζονται επίσης

Τον Νοέμβριο, η Επιτροπή της ΕΕ υπέβαλε προτάσεις για αναθεώρηση των οριακών τιμών για ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό του σχεδιαζόμενης οδηγίας ρύπων Euro 7 είναι ότι πρέπει να ρυθμιστούν μελλοντικοί ρύποι, όπως τα σωματίδια από την τριβή και το φρενάρισμα των ελαστικών. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα οχήματα υδρογόνου θα επηρεάζονται επίσης από τους κανόνες. Τα κράτη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρέπει ακόμη να διαπραγματευτούν το έργο και να συμφωνήσουν σε μια κοινή γραμμή. Προς το παρόν προγραμματίζεται ότι οι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ το 2025 για τα αυτοκίνητα και το 2027 για φορτηγά και λεωφορεία.

Την ευθύνη του έργου έχει το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Ωστόσο, εάν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν μπορεί να συμφωνήσει σε μια κοινή γραμμή, η Γερμανία θα πρέπει πιθανώς να απέχει από μια πιθανή ψηφοφορία μεταξύ των κρατών της ΕΕ. Δεδομένου ότι άλλες χώρες της ΕΕ έχουν ήδη ανακοινώσει την αντίθεσή τους στη νέα οδηγία ρύπων, επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει πλειοψηφία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαμαρτυρίες από πολλές χώρες

Σε ένα έγγραφο κοινής θέσης, η Ιταλία, η Γαλλία και έξι ανατολικά κράτη της ΕΕ εξέφρασαν ανοιχτά την κριτική τους για το Euro 7. Στην επιστολή επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι όλοι οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των νέων ορίων εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά, θα πρέπει να καταργηθούν. Επιπλέον, οι προθεσμίες από τις οποίες θα έπρεπε να εφαρμοστούν οι νέες απαιτήσεις θα πρέπει να παραταθούν.

Τουλάχιστον σε αυτό το σημείο, οι επικριτές και το γερμανικό Υπουργείο Περιβάλλοντος συμφωνούν. Η Lemke είχε ήδη δηλώσει τον Φεβρουάριο ότι ήταν ιδιαίτερα επικριτική για τις περιόδους εισαγωγής που είχε προγραμματίσει η Κομισιόν και είχε επισημάνει ότι: «Χρειαζόμαστε το Euro 7 ως σημαντική συμβολή στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και ως συμβολή στην τήρηση των σημερινών και μελλοντικών ορίων ποιότητας του αέρα».

Εν τω μεταξύ, η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποιεί για σημαντικές αυξήσεις τιμών που θα ξεπερνούν τις 2.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, εάν η νέα οδηγία ρύπων Euro 7 γίνει πραγματικότητα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ