Η CUPRA αποχαιρετά τον πεντακύλινδρο κινητήρα της Audi και θέτει πιο ψηλά τον πήχη, εξελίσσοντας μια PHEV μονάδα ισχύος που θα υιοθετήσουν και οι εκδόσεις R της Volkswagen.
H ισπανική εταιρεία του γερμανικού ομίλου δεν έχει στη «φαρέτρα» της μελλοντικής της γκάμας μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχει παρουσιάσει ήδη και όσα προγραμματίζει για το μέλλον, αλλά και υβριδικά με βάθος χρόνου δεκαετίας - μέχρι την απαγόρευση πώλησης στην Ευρώπη αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το 2035.
Το πρώτο αυτοκίνητο επιδόσεων της Cupra, η έκδοση VZ5 του Formentor, χρησιμοποιούσε το προηγμένο 5κύλινδρο μοτέρ 2.5 TFSI της Audi μέχρι και το τέλος της παραγωγής του, το Σεπτέμβριο του 2023. Στους όρους της Audi για την παραχώρηση του συγκεκριμένου κινητήρα ήταν να τοποθετείται σε ειδική έκδοση του Formentor, όχι περισσότερων από 7.000 αντιτύπων - συμπεριλαμβανομένης της συλλεκτικής VZ5 BAT των 500 αντιτύπων.
BUY NOW
Το κεφάλαιο αυτό έκλεισε πια για την Cupra και το Formentor, αλλά τώρα η ισπανική εταιρεία ανοίγει το επόμενο: εξελίσσει μια προηγμένη plug-in υβριδική μονάδα ισχύος για τα μελλοντικά της αυτοκίνητα, όπως το νέο Terramar. Η συγκεκριμένη επιλογή (PHEV) έγινε για να καλύψει τις πολύ αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro7 της Ε.Ε. από το καλοκαίρι του 2025.
Ο υβριδικός κινητήρας αυτός βασίζεται στο μπλοκ του 2.0 TSI του ομίλου Volkswagen, και η εξέλιξή του αναμένεται να ξεπεράσει την απόδοση του πεντακύλινδρου της Audi με περισσότερους από 400 ίππους. Από μόνος του ο 2.0 TSI μπορεί να αγγίξει τους 350 hp, και οι επιπλέον θα προκύψουν από την προσθήκη του ηλεκτρικού μοτέρ του υβριδικού συστήματος.
Πέραν του ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 115 hp, η τοποθέτησή του στον πίσω άξονα μπορεί να πετύχει εμμέσως και την τετρακίνηση για τα SUV της Cupra, σε συνδυασμό με ενεργό πίσω διαφορικό που θα κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους τροχούς.
Η νέα αυτή PHEV μονάδα ισχύος δεν αποκλείεται να βρει το δρόμο της και προς το νέο Volkswagen Tiguan, όμως ακόμη είναι άγνωστο αν θα την υιοθετήσει και η Audi ή αν η εταιρεία του Ingolstadt θα παραμείνει πιστή στον 5κύλινδρο κινητήρα. Το δεύτερο είναι μάλλον αμφίβολο, καθώς μοιάζει υπερβολικό να επενδύσει στην εξέλιξή του μόνο για τα ανανεωμένα RS 3 και RS Q3.