Το Datsun 510 χάραξε άνοιξε τον δρόμο για τη Nissan στις Η.Π.Α. σημειώνοντας μια τεράστια εμπορική επιτυχία και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.
Πριν από 65 χρόνια η Nissan άρχισε να πουλά αυτοκίνητα με το σήμα Datsun στις Η.Π.Α., αρχής γενομένης με το σεντάν Datsun 1200, το 1958. Ωστόσο, έχοντας να αντιμετωπίσουν τον ισχυρό εγχώριο και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, τα μοντέλα Datsun έδωσαν “μάχη” για να κάνουν ένα μεγάλο “βήμα” στην αγορά των Η.Π.Α., μέχρι που αφίχθη, μια δεκαετία αργότερα, το Datsun 510.
Το θρυλικό στέλεχος της Nissan, ο Yutaka Katayama, γνωστός ως «Mr K» και ευρέως αναγνωρισμένος ως ο «πατέρας» του σπορ αυτοκινήτου Z, έπαιξε μεγάλο ρόλο στην επιτυχία του 510. Συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, ο Katayama έπεισε την ηγεσία της Nissan ότι χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο με υψηλότερο πρότυπο σχεδίασης και απόδοσης, εφόσον η Ιαπωνική μάρκα ήθελε να επιβιώσει στις εξαιρετικά ανταγωνιστικές συνθήκες της αγοράς των Η.Π.Α.
Το Datsun 510, από τη σειρά Bluebird, έφτασε στις Η.Π.Α. το 1968. Ελκυστικό και απολαυστικό στην οδήγηση, αλλά και οικονομικό για τον κάτοχό του, ήταν αρχικά διαθέσιμο ως sedan και wagon, ενώ η δίθυρη coupe έκδοση εντάχθηκε στη γκάμα του αργότερα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιελάμβαναν σπορ, αλλά άνετη ανεξάρτητη ανάρτηση και έναν εντυπωσιακό κινητήρα 1,6 λίτρων και απόδοσης 96 ίππων. Η αγορά εκτίμησε τις επιδόσεις του Datsun 510 και το συνέκρινε ευνοϊκά σε σχέση με τα ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά μοντέλα, έχοντας το προβάδισμα του προσιτού κόστους.
BUY NOW
Το 510 αποδείχθηκε μια μεγάλη επιτυχία για τη Nissan, γράφοντας 300.000 πωλήσεις στις Η.Π.Α., κατά τη διάρκεια της σύντομης παραγωγής του, μέχρι το 1973. Το 1971, το 510 αντιπροσώπευε πάνω από το 40% των πωλήσεων της Nissan στις Η.Π.Α. Το αυτοκίνητο βοήθησε την Ιαπωνική μάρκα να τοποθετηθεί δυναμικά στην ανταγωνιστική Αμερικανική αγορά αυτοκινήτου και ήταν ένα όφελος για το μικρό αλλά αναπτυσσόμενο δίκτυο αντιπροσώπων της Nissan.
«Οι φίλοι μας έμποροι, με τους οποίους είχαμε μοιραστεί τις δύσκολες στιγμές, μπόρεσαν να εξελιχθούν σε επιτυχημένους επιχειρηματίες», είχε πει ο Katayama σε παλαιότερη συνέντευξή του με την Nissan. «Όμως όλοι τους ήταν πολύ ευγνώμονες και ευχαρίστησαν τη Nissan που τους βοήθησε να έχουν μια τέτοια επιτυχία.»
Το αυτοκίνητο άφησε το στίγμα του και στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με το αγωνιστικό #46 Datsun 510 να κατακτά το πρωτάθλημα SCAA 2,5 λίτρων Trans Am το 1971 και το 1972. Ήταν η πρώτη νίκη της Nissan στους επαγγελματικούς αγώνες, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν μια σειρά από αγωνιστικές επιτυχίες στο διεθνές αγωνιστικό στερέωμα. Μέχρι σήμερα, το 510 παραμένει ενεργό και σεβαστό στους ιστορικούς αγώνες συλλόγων.
Ωστόσο, ίσως το πιο σημαντικά να ήταν ότι το 510 άνοιξε το δρόμο για τις επόμενες γενιές μοντέλων sedan της Nissan, ως το πρώτο σε μια μεγάλη γκάμα «4-θυρών σπορ αυτοκινήτων». Οι «ρίζες» αυτής της επιτυχίας εντοπίζονται στο Datsun 810 Maxima, καθιερώνοντας το Nissan Maxima, για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, ως το κορυφαίο sedan της εταιρείας.
Σήμερα υπάρχουν τρία μοντέλα 510 στη συλλογή Nissan Heritage: ένα αγωνιστικό Datsun 510 coupe που κατασκευάστηκε από την Brock Racing Enterprises και επέστρεψε στη Nissan μετά την τελευταία αγωνιστική του σεζόν, ένα Datsun 510 sedan του 1972 που αγοράστηκε από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του το 2013 και ένα Datsun 510 wagon του 1972, το οποίο δωρίστηκε στη Nissan σύμφωνα με την τελευταία διαθήκη ενός αρθρογράφου εφημερίδας που είχε φιλικούς δεσμούς με τον Yutaka Katayama.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ