Έναν αιώνα πριν, αρχές του 1923, πέντε Citroen έγιναν τα πρώτα οχήματα που διέσχισαν την έρημο Σαχάρα - και τώρα, τρεις Αργεντινοί με ισάριθμα Citroen 3CV ξεκινούν για το ίδιο ταξίδι.
Στην πρωταρχική εκείνη περιπέτεια, που έλαβε χώρα από το Δεκέμβριο του 1922 μέχρι τον Ιανουάριο του 1923, ένα από τα πέντε γαλλικά πρωτόλεια αυτοκίνητα της εποχής οδηγούσε και ο Andre Citroen αυτοπροσώπως. Τα αυτοκίνητα αυτά ήταν βασισμένα στο Citroen B2, έκαναν τη μετάδοση της κίνησης με αλυσίδα, και ο κινητήρας τους είχε ισχύ 10 ίππων.
Δέκα ίπποι σίγουρα είναι καλύτερα από μία καμήλα, αλλά η πρόσκληση της πρόσφυσης στην αφρικανική έρημο ήταν τεράστια. Ο Andre Citroen και οι συνοδοιπόροι του τα κατάφεραν, και ολοκλήρωσαν το πρώτο ταξίδι στην ιστορίας με αυτοκίνητο στη Σαχάρα. Μέχρι τότε οι διαδρομές γίνονταν μόνο με καμήλες, και η θέα των αυτοκινήτων πρέπει να ήταν εξωγήινη, για τους βεδουίνους.
BUY NOW
Εκατό χρόνια μετά, τρεις Αργεντινοί αποφάσισαν να κάνουν ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής στα χνάρια του Andre Citroen, στην έρημο της Αλγερίας, με τρία Citroen 3CV. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ήταν παραλλαγές του θρυλικού 2CV, και κατασκευάζονταν αποκλειστικά στην Αργεντινή τη δεκαετία του 1970. Είχαν λίγο ισχυρότερο μοτέρ, και καλύτερη πρόσφυση.
Τα τρία αντίτυπά τους που θα ταξιδέψουν στη Βόρεια Αφρική δεν έχουν υποστεί καμία απολύτως μετατροπή, για να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις. Μάλιστα, οι ιδιοκτήτες τους τα χρησιμοποιήσουν επί δεκαετίες για τα ταξίδια τους στη Λατινική Αμερική.
Κατασκευάστηκαν την περίοδο 1972-'74 στην Αργεντινή, και ένα εξ αυτών είναι η έκδοση Van του γαλλικού αυτοκινήτου. Το τελευταίο έχει την ονομασία Apolo, ενώ τα άλλα δύο ονομάζονται Mafalda και The Little Prince, παραπέμποντας φυσικά στον αγαπημένο «Μικρό Πρίγκιπα» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ.
Το ταξίδι τους θα συνοδεύσει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, ένα C5 Aircross που παρείχε η Citroen Γαλλίας, για όλες τις ανάγκες υποστήριξης. Όπως εξηγούν οι πρωταγωνιστές της περιπέτειας αυτής, ο προγραμματισμός τους για το ταξίδι ξεκίνησε πριν ξεσπάσει η πανδημία στις αρχές του 2020, και στη διάρκεια της καραντίνας αξιοποίησαν το διαθέσιμο χρόνο για να βρουν χορηγούς. Και κατάφεραν να αποκτήσουν την υποστήριξη της Citroen, της Total Energies και άλλων.
Ανάμεσα στους τελευταίους είναι και ο επιχειρηματίας και συλλέκτης αυτοκινήτων Alejandro Roemmers, ο οποίος προσέφερε μαζί ένα μεγάλο φορτίο αντιτύπων του βιβλίου του «Η Επιστροφή του Μικρού Πρίγκιπα», μεταφρασμένου στα γαλλικά, για να δοθούν ως δώρα στον αλγερινό πληθυσμό.
Το εγχείρημα των τριών Αργεντινών βοήθησε και η πρεσβεία της Αλγερίας στο Μπουένος Άιρες, παρέχοντας τη λεγόμενη «Πολιτιστική Visa» που θα τους δώσει την ευκαιρία να χαίρουν αντιμετώπισης επίτιμων καλεσμένων στη χώρα. Ακόμα και μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού, που αναμένεται να συμβεί στο τέλος Ιανουαρίου 2023.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι, με αφορμή την επέτειο του ταξιδιού στη Σαχάρα του Andre Citroen, πολλές γαλλικές λέσχες της γαλλικής εταιρείας είχαν προγραμματίσει αντίστοιχα ταξίδια, αλλά δεν κατέστη εφικτό να τα πραγματοποιήσουν για διπλωματικούς λόγους - καθώς την εποχή αυτή οι Αλγερινοί γιορτάζουν τα 60 χρόνια ανεξαρτησίας τους από τη γαλλική αποικιοκρατία και συνεπώς οι Γάλλοι ενδεχομένως να μην ήταν ασφαλείς εκεί.
Αντιθέτως, όπως υποστηρίζουν τα μέλη της αργεντίνικης αποστολής, «μεταξύ της Αργεντινής και της Αλγερία υφίστανται ιστορικοί δεσμοί φιλίας. Από τη συμμετοχή του Che Guevara στη μάχη της ανεξαρτησίας μέχρι τις σημερινές εμπορικές και φιλικές σχέσεις, όλα έχουν προγραμματιστεί για να μοιραστούμε την κουλτούρα μας και την αγάπη μας για την έρημο και τα αυτοκίνητα».