Το διασημότερο τούνελ της Ευρώπης θα κλείνει 3 φορές τον χρόνο – Ποιος είναι ο λόγος;
Απαραίτητο κρίθηκε το περιοδικό κλείσιμο του τούνελ στα ιταλογαλλικά σύνορα που διευκολύνει την οδική συγκοινωνία στην περιοχή των Άλπεων. Τι κατέστησε αναγκαίο το «λουκέτο»;
Πολλά είναι τα οφέλη που προσφέρει το Mont Blanc Tunnel, η διάσημη οδική σήραγγα των 11,6 χλμ. που ενώνει τη Γαλλία με την Ιταλία, περνώντας κάτω από τις Άλπεις.
Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες «διαλπικές» οδούς μεταφορών, πολλώ δε μάλλον για την Ιταλία, η οποία χρησιμοποιεί την εν λόγω σήραγγα για τη μεταφορά του ενός τρίτου των εμπορευμάτων της στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης.
BUY NOW
Με δεδομένο, ωστόσο, ότι τα εγκαίνιά του πραγματοποιήθηκαν το 1965, και το τούνελ... γερνά, οι δύο εταιρείες που διαχειρίζονται τη λειτουργία της σήραγγας αποφάσισαν την περιοδική παύση λειτουργίας της σήραγγας για τα επόμενα 18 χρόνια.
Ειδικότερα, θα εκτελεστούν μεγάλης έκτασης εργασίες αναβάθμισης που θα σημάνουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας για 3 μήνες κάθε έτος, για τα επόμενα 18 χρόνια, με αφετηρία το 2023.
Ο λόγος που κρίθηκαν απαραίτητες οι εργασίες αφορούν στον εντοπισμό αμίαντου, σε ποσότητα που δεν είναι επιβλαβής για τον άνθρωπο, αλλά καλό είναι να αντικατασταθεί, με πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.
Ο αμίαντος είχε χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του τούνελ του 1965, μιας και η Ιταλία το εν λόγω διάστημα ήταν από τους κύριους παραγωγούς του εν λόγω δομικού υλικού . Ήταν φθηνό με εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες, μεγάλη αντοχή σε εφελκυσμό, υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης, ενώ δεν είναι εύφλεκτος.
Η απόφαση να ανασταλεί η λειτουργία του τούνελ σήκωσε θύελλα αντιδράσεων, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι θα καταστεί ιδιαίτερα δύσκολη η κυκλοφορία των εμπορευμάτων, προκαλώντας προβλήματα σε μία πληθώρα τομέων, συμπεριλαμβανομένου του τουριστικού.
Ως εναλλακτική λύση προτάθηκε η κατασκευή ενός δίδυμου τούνελ το οποίο θα επέτρεπε να συνεχιστεί η κυκλοφορία. Πρόκειται, ωστόσο, για μία πρόταση που απορρίφθηκε από τη Γαλλία.