Diesel: Οι Ευρωπαίοι λένε «όχι» στο άλλοτε αγαπημένο τους καύσιμο

Ντίζελ

Συνεχίζεται η κατρακύλα στις πωλήσεις του diesel στην Ευρώπη, αφού μόλις το 17,6% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου ήταν πετρελαιοκίνητα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων για το τρίτο τρίμηνο του 2021, μεγάλοι κερδισμένοι στις πωλήσεις ήταν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιό τους αγγίζοντας για πρώτη φορά στην ιστορία το 10% στα αμιγώς ηλεκτρικά (9,8%) και το 9,1% στα PHEV.

Τα υβριδικά έφθασαν την ίδια περίοδο σε μερίδιο το 20,7% και για πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεπέρασαν τα diesel και είναι αυτή η δεύτερη πιο δημοφιλής μορφή καυσίμου στην ήπειρό μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγάλοι χαμένοι της ίδιας πάντα περιόδου ήταν τα diesel, που έπεσαν πάνω από 10 ποσοστιαίες μονάδες και από το 27,8% μερίδιο που κατείχαν το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2020, έφθασαν μόλις στο 17,6% το 2021, σημειώνοντας νέο ιστορικό χαμηλό.

diesel

Είναι χαρακτηριστικό ότι την περσινή περίοδο είχαν ταξινομηθεί στην Ε.Ε. 769.922 πετρελαιοκίνητα οχήματα, ενώ φέτος μόνο 381.473.

Και η βενζίνη πάντως είχε πτώση στις πωλήσεις της, αφού από το μερίδιο του 47,6% που είχαν τα μοντέλα του είδους το περσινό διάστημα, το φετινό πιο πρόσφατο τρίμηνο έφθασαν στο 39,5%. Πάντως, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να είναι τα πρώτα σε πωλήσεις στην προτίμηση του αγοραστή της Ε.Ε.

Τα μερίδια των πωλήσεων στην Ε.Ε. ανά καύσιμο*

  1. Βενζίνη: 39,5%
  2. Υβριδικά: 20,7%
  3. Πετρέλαιο: 17,6%
  4. Ηλεκτρικά: 9,8%
  5. Plug-in υβριδικά: 9,1%
  6. Φυσικό αέριο: 0,4%
  7. Άλλο: 2,9%

*Διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2021

Με βάση τα παραπάνω είναι ξεκάθαρο πλέον ότι το diesel συνεχίζει να έχει μια σημαντική πτώση στις πωλήσεις του στην Ευρώπη και να αγγίζει όλο και πιο χαμηλά νούμερα πωλήσεων. Πτώση έχει και η βενζίνη, αν και ακόμη κρατά ψηλά τα μερίδιά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη πλευρά, η αύξηση κατά 56,7% σε σχέση με πέρυσι του μεριδίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κατά 42,6% των plug-in υβριδικών, δείχνει ξεκάθαρα το προς τα που κινείται η αγορά.

Όσον αφορά τέλος στο φυσικό αέριο και το εργοστασιακό υγραέριο, προβλήματα με το CNG στην Ιταλία, την κύρια αγορά οχημάτων με φυσικό αέριο, έριξαν σημαντικά το έτσι κι αλλιώς χαμηλό ποσοστό του. Από την άλλη το εργοστασιακό LPG αύξησε τις πωλήσεις του κατά 28,1% στις 62.574 μονάδες, έχοντας βοήθεια από την πολύ καλή επίδοση σε αυτό το κομμάτι της Γαλλικής αγοράς.

Ηλεκτρικά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ