Διόδια με 2,50 ευρώ στην Αττική Οδό - Τι θα γίνει με τους υπόλοιπους σταθμούς της χώρας;
Στο νέο καθεστώς χρέωσης των οδηγών στα διόδια αναφέρθηκε ο Γιώργος Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις.
Φθηνότερα διόδια κατά 0,30 ευρώ θα πληρώνουν οι οδηγοί στην Αττική Οδό, μόλις εκπνεύσει η τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, τον Οκτώβριο του 2024, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Αναφορά στη μείωση των διοδίων στον αστικό αυτοκινητόδρομο έκανε και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ενώ, παράλληλα, αναφέρθηκε και στην αναλογική χρέωση διοδίων που σχεδιάζεται.
BUY NOW
«Το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με το σχέδιο για αναλογική χρέωση στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καραγιάννης.
Τι είναι το σύστημα αναλογικής χρέωσης
Με το επερχόμενο, νέο καθεστώς αναλογικής χρέωσης, οι οδηγοί θα χρεώνονται με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν. Το σύστημα θα αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, όπου, ουσιαστικά, δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων και οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να σταματούν.
Ειδικός μηχανισμός θα καταγράφει τις πινακίδες κυκλοφορίας των ΙΧ οχημάτων κατά την είσοδο και έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο, και με βάση τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει θα τους επιβάλλεται και η αντίστοιχη χρέωση.
Το έργο – μέσω ΣΔΙΤ - για τα ηλεκτρονικά διόδια θα ανέρχεται στα 300 εκ. ευρώ. Στόχος ήταν ο διαγωνισμός να πραγματοποιηθεί εντός της τρέχουσας χρονιάς, αλλά με βάση με τα υφιστάμενα δεδομένα ίσως μετατεθεί για το 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ταμείο Ανάκαμψης έχει θέσει το τέλος του 2025 ως χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των εργασιών.
Πυξίδα η Ολυμπία Οδός
Σήμερα το σύστημα λειτουργεί αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό, με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι οι χρήστες επωφελούνται από έως και 76% χαμηλότερες χρεώσεις.
Ο πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου «διαβάζεται» από ηλεκτρονικές πύλες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου, με το όχημα να πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Οι οδηγοί περνάνε από τις ηλεκτρονικές πύλες με κανονική ταχύτητα, χωρίς να πραγματοποιείται στάση, και ο πομποδέκτης ΟΛΥΜΠΙΑ PASS διαβάζεται αυτόματα, παράγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο («μπιπ»).
Εφόσον το όχημα εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.