Δίπλωμα οδήγησης σε εφήβους; -Η πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

δίπλωμα οδήγησης έφηβοι

Το ενδεχόμενο να επιτρέψει σε εφήβους να αποκτούν δίπλωμα οδήγησης και να κινούνται καθ’ όλα νόμιμα στους δρόμους εξετάζει η γαλλική κυβέρνηση.

Μεγάλες αλλαγές με επίκεντρο τα διπλώματα οδήγησης φαίνεται πως βρίσκονται στο μικροσκόπιο της ΕΕ, με την Κομισιόν να προτείνει μεταξύ άλλων τη μείωση του κατώτατου ηλικιακού ορίου για την απόκτηση της άδειας οδήγησης.

Την ανάγκη να κάθονται ακόμα πιο νεαρής ηλικίας άτομα πίσω από το τιμόνι φαίνεται πως ενστερνίζονται και πολλές χώρες που ήδη προλειαίνουν το έδαφος προκειμένου να προχωρήσουν σε αλλαγές-τομές.

Μία από αυτές είναι και η Γαλλία που δείχνει αποφασισμένη να μειώσει το όριο ηλικίας από τα 18 στα 17 ή ακόμα και τα 16 έτη. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο καθεστώς, στη Γαλλία οι 16χρονοι μπορούν να οδηγούν, αλλά αποκλειστικά microcars όπως είναι το Citroen Ami.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
δίπλωμα οδήγησης έβηβοι

Οι σκέψεις της γαλλικής κυβέρνησης για μείωση του ορίου ηλικίας έχει προκαλέσει διχασμό στο λαό με πολλούς να εκφράζουν επιφυλάξεις σχετικά με τον βαθμό ωριμότητας ενός εφήβου ηλικίας 16 ετών, ενώ υπάρχουν και αυτοί που δείχνουν θετικοί στη συγκεκριμένη προοπτική, αναφέροντας ότι οι 16χρονοι θα είναι καλύτεροι οδηγοί συγκριτικά με τους 90χρονους.

«Το να εκπαιδεύουμε νέους στα 16 ή 17 ετών και να τους αφήνουμε να βγαίνουν κατευθείαν στο δρόμο μετά την άδεια οδήγησης, μας φαίνεται πράγματι επικίνδυνο», ανέφερε χαρακτηριστικά στο Europe 1, ο Bruno Garancher, πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτών Οδήγησης (UNIDEC).

Εστίασε δε στο γεγονός ότι οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αποτελούν την ηλικιακή ομάδα που εμπλέκεται συχνότερα σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 15% εκ του συνόλου όσων έχασαν τη ζωή τους το περασμένο έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
δίπλωμα οδήγησης έβηβοι

Επιπροσθέτως, πέρα από τη μείωση του ηλικιακού ορίου, η γαλλική κυβέρνηση δείχνει να εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει τις υποχρεωτικές 20 ώρες πρακτικών μαθημάτων στις σχολές οδήγησης, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να μειώσει του κόστους απόκτησης άδειας οδήγησης.

Ειδικά το τελευταίο σενάριο έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στους ιδιοκτήτες σχολών οδηγών οι οποίοι κάνουν λόγο για ένα δημαγωγικό μέτρο.

Σημειώνεται, τέλος, ότι στη Γαλλία οι νέοι μπορούν να κάθονται πίσω από το τιμόνι από την ηλικία των 15 ετών, αλλά αποκλειστικά υπό το καθεστώς της συνοδευόμενης οδήγησης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ