Οι υπερεπιδόσεις δεν είναι πλέον προνόμιο των παραδοσιακών κατασκευαστών supercars και το ηλεκτρικό Drako Dragon είναι μία ακόμη απόδειξη.
Έπειτα από το ηλεκτρικό grand tourer GTE των 1.200 ίππων, η αμερικάνικη Drako Motors προχώρησε στην πλήρη αποκάλυψη του ακόμη πιο εντυπωσιακού Dragon, του 4κίνητου ηλεκτρικού SUV που έρχεται για να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης.
Με έδρα την California των Η.Π.Α., η Drako είναι μία ακόμη start up που επιδιώκει να βάλει τη δική της σφραγίδα στη νέα ηλεκτρική εποχή των τεσσάρων τροχών και το 4κίνητο αμιγώς ηλεκτρικό SUV δείχνει να είναι το εισιτήριό της, εκείνο τουλάχιστον που θα της δώσει παγκόσμια φήμη.
BUY NOW
Το Drako ξεχωρίζει ευθύς εξαρχής από την σχεδίασή του με τα έντονα «ιταλικά» στοιχεία και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι αφού ο αρχισχεδιαστής της εταιρείας υπήρξε στο παρελθόν και επικεφαλής τμήματος στην Pininfarina.
Οι τεράστιες πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και δίνουν ταυτόχρονα πρόσβαση στα εμπρός αλλά και τα πίσω καθίσματα αποτελούν ένα από τα σχεδιαστικά highlights του Dragon.
Η καμπίνα του ηλεκτρικού super SUV μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε άτομα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται εκ πρώτης όψεως από διακριτική πολυτέλεια και κυριαρχείται από οθόνες.
Στο ταμπλό υπάρχουν τέσσερις συνολικά με τις δύο από αυτές να βρίσκονται στα άκρα και να αποτελούν τους ψηφιακούς καθρέπτες, ενώ η τεράστια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων φτάνει στις 17,1 ίντσες. Οθόνες αφής έχουν στη διάθεσή τους και οι πίσω επιβαίνοντες, ενώ και ο μεσαίος «καθρέπτης» είναι στην πραγματικότητα μια οθόνη.
Η τιμή του Dragon θα ξεκινά από τα 300.000 περίπου ευρώ, όταν θα μπει στην παραγωγή το 2026 και αυτή η τιμή φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές supercars, εφόσον βέβαια η πρόταση της αμερικάνικης εταιρείας αποδείξει και στην πράξη την αξία της.
Οι 2.000 ίπποι που παράγουν οι τέσσερεις συνολικά ηλεκτρικοί κινητήρες δείχνουν πάντως τις προθέσεις των Αμερικανών, τη στιγμή που το πλαίσιο είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και είναι κατά 50% ελαφρύτερο έναντι ενός συμβατικού ατσάλινου πλαισίου, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του.
Το βάρος του Drako των πέντε μέτρων φτάνει στα 2.253 κιλά και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 1,9 δευτερόλεπτα. Οι Αμερικανοί αναφέρουν ότι η τελική του ξεπερνά τα 320 χλμ./ώρα, ενώ εντυπωσιακός είναι και ο χρόνος που ανακοινώνουν για τα πρώτα 400 μέτρα από στάση, τα οποία ολοκληρώνονται σε εννέα δευτερόλεπτα.
Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν τεράστιοι δίσκοι από ανθρακονήματα και κεραμικά υλικά που φτάνουν σε διάμετρο στα 420 χλστ. με τις εμπρός δαγκάνες να φέρουν 10 έμβολα και τις πίσω έξι.
Η ανάρτηση του Dragon είναι φυσικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, ενώ δίνει παράλληλα τη δυνατότητα αυξομείωσης του ύψους της ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Η απόσταση από το έδαφος του ηλεκτρικού super SUV μπορεί να ρυθμιστεί από τα 162 έως και τα 315 χιλιοστά.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η χωρητικότητα της μπαταρίας, που αποτελεί εξέλιξη της ίδιας της Drako, οι Αμερικάνοι κάνουν λόγο για αυτονομία που φτάνει έως και τα 675 χιλιόμετρα, με τη μεγάλη συστοιχία να προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης έως και 500 kW. Έτσι μπορεί να φορτίσει έως και το 80% της χωρητικότητας της σε μόλις 10 λεπτά.
Τέλος, όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του Drako ελέγχονται από μία πανίσχυρη πολυπύρηνη κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, κάτι που μειώνει στη θεωρία σημαντικά το χρόνο αντίδρασή τους, ενώ και το λογισμικό αποτελεί εξέλιξη της αμερικάνικης εταιρείας.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ