Οι δρόμοι που καθαρίζονται μόνοι τους -Το επιτυχημένο πείραμα που κάνει το γύρο του κόσμου

ψεκασμός νερού στους δρόμους

Μικρές συσκευές ψεκασμού νερού έχουν τοποθετηθεί σε κεντρικά σημεία των δρόμων της Σεούλ, ώστε να προσφέρουν «ανάσα» δροσιάς και να θωρακίσουν τους πολίτες από τα επικίνδυνα μικροσωματίδια.

Μία ιδιαίτερα αποτελεσματική μέθοδο προκειμένου να δροσίζει τους δρόμους της πόλης σε συνθήκες καύσωνα, αλλά και να μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση έχει εφαρμόσει τους τελευταίους μήνες η Μητροπολιτική Κυβέρνηση της Σεούλ.

Κατά μήκος πολλών κεντρικών δρόμων και συγκεκριμένα ανάμεσα στις κεντρικές διαχωριστές λωρίδες, τοποθετήθηκαν μικρές, τετράγωνες συσκευές ψεκασμού νερού που λειτουργούν το διάστημα από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο.

Ειδικότερα, την περίοδο Ιούνιος-Σεπτέμβριος, το ψέκασμα νερού έχει ως στόχο να μειωθεί η θερμοκρασία της ασφάλτου, την ίδια ώρα που συμβάλλει στον μετριασμό της συνολικής θερμοκρασίας στην ατμόσφαιρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ψεκασμός νερού στη Σεούλ καθαρισμός δρόμων

Τους υπόλοιπους μήνες και συγκεκριμένα τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο ο ψεκασμός γίνεται προκειμένου να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση. Ειδικότερα, με τη ρίψη νερού στην άσφαλτο, τα μικροσωματίδια που παράγονται από την επαφή των ελαστικών με το οδόστρωμα «κολλάνε» στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα να αποτρέπεται η διάχυσή τους στην ατμόσφαιρα.

Το εν λόγω σύστημα με τη διττή λειτουργία έχει καταλάβει μήκος 3,5 χλμ. στην άσφαλτο της Σεούλ, με τα «ψεκαστήρια» να βρίσκονται μπροστά από 13 σταθμούς του Μετρό, όπου παρατηρείται μεγάλη συγκέντρωση πολιτών, σε καθημερινή βάση.

«Ο ψεκασμός νερού στις επιφάνειες του δρόμου, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας του δρόμου και στον μετριασμό της λεπτής σκόνης που δημιουργείται από τη φθορά των ελαστικών», είχε αναφέρει τον περασμένο Απρίλιο ένας αξιωματούχος της πόλης της Σεούλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ρύπανση ατμόσφαιρας ελαστικά μικροσωματίδια

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Ανεξάρτητου Οργανισμού «Analytics Emissions», η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών αυτοκινήτων μπορεί να είναι 1.000 φορές χειρότερη από τις εκπομπές καυσαερίων.

Αυτό διότι, την ώρα που τα καινούργια αυτοκίνητα ενσωματώνουν ολοένα και πιο προηγμένα συστήματα για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων, η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών είναι ανεξέλεγκτη, πολλώ δε μάλλον όταν αυξάνεται η δημοτικότητα οχημάτων μεγάλων διαστάσεων και βάρους όπως SUV και ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία είναι βαρύτερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα λόγω των μπαταριών τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ