Οι δρόμοι των θαλασσών: Αυτές είναι οι υποθαλάσσιες σήραγγες που θα αλλάξουν την Ελλάδα

Salamina's tunnel

Ζωντανό παραμάνει το όραμα για την κατασκευή δύο ακόμα υποθαλάσσιων σηραγγών που θα βελτιώσουν σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών.

Η κατασκευή κάθε σήραγγας αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση, καθώς πρέπει να γίνουν εκτενείς μελέτες και να συνυπολογιστούν δεκάδες παράγοντες. Ο βαθμός δυσκολίας, εκτοξεύεται εφόσον το τούνελ βρίσκεται μέσα στη θάλασσα, μιας και απαιτούνται ειδικές έρευνες, τεχνογνωσία και ο απαραίτητος εξοπλισμός.

Σε παγκόσμιο επιπεδο εκτιμάται ότι υπάρχουν περί τις 200 υποθαλάσσιες σήραγγες. Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η χώρα μας, καθώς για την εκπροσώπησή της φροντίζει η υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου που ολοκλήρώθηκε το 2002 και συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο, στο άνοιγμα του Αμβρακικού Κόλπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αριθμός, ωστόσο, των υποθαλάσσιων τούνελ στην Ελλάδα θα αυξηθεί, εφόσον πάρουν σάρκα και οστά τα δύο εμβληματικά κατασκευαστικά πρότζεκτ που μας απασχολούν επί χρόνια. Πρόκειται για τις υποθαλάσσιες ζεύξεις Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας και Σαλαμίνας-Περάματος.

υποθαλάσσια τούνελ

Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας

Το έργο ΣΔΙΤ το οποίο φέρει τον χαρακτηρισμό «Εθνικού Επιπέδου» (σ.σ. αυτό σημαίνει ότι εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό) αποτελεί μια φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία).

Προσώρας συνεχίζεται η ωρίμανση του έργου, η οποία είναι απαραίτητη για να πάρουν σειρά τα τεύχη δημοπράτησης που αποτελούν το αποφασιστικό στάδιο για την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Για τη σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας θα εκτελεστούν έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ., εκ των οποίων τα 1,24 χλμ. σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, εκ των οποίων 450 μ. αφορούν το τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν τις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα είναι επιβεβλημένη για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών (μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών). Εξίσου σημαντική θα είναι η τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων.

Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Το έτερο μεγάλο υποθαλάσσιο οδικό έργο αφορά τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος το οποίο ουσιαστικά θα σηματοδοτήσει τη μείωση του χρόνου ταξιδιού στα 5 λεπτά, από τη μισή ώρα που απαιτείται σήμερα μέσω των φέρι μποτ που κάνουν την εν λόγω διαδρομή.

Παράλληλα, θα αποσυμφορήσει το Πέραμα και την ευρύτερη περιοχή, ενώ την ίδια ώρα θα αναβαθμίσει το ίδιο το νησί της Σαλαμίνας, αφού καθημερινά θα προσφέρεται απρόσκοπτη πρόσβαση σε αυτό.

Πρόκειται για ένα από τα μεγάλα έργα που βρίσκονται στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ωστόσο δείχνει να έχει «κολλήσει», καθώς εξακουλουθεί να αποτελεί εκκρεμότητα η έγκριση της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα βρίσκεται στο βυθό, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1,1 χιλιομέτρων μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας. Ακόμα, προβλέπεται και κατασκευή οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από εκείνο το σημείο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά ενός θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, η οποία θα βρίσκεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων - Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.

Εν συνεχεία, θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν ανισόπεδο κόμβο που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ