Ο δρόμος με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα – Ποια έργα θα δώσουν λύση στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας
Σε τροχιά υλοποίησης έχει εισέλθει μια σειρά από έργα που αναμένεται να λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται επί χρόνια στον Κηφισό.
Με ουρές χιλιομέτρων και ατελείωτη ταλαιπωρία έρχονται αντιμέτωποι οι δεκάδες χιλιάδες οδηγοί της πρωτεύουσας που χρησιμοποιούν καθημερινά τον Κηφισό, τον δρόμο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα, ο οποίος συνδέει το Φάληρο με τη Μεταμόρφωση.
Ενδεικτικά είναι τα τελευταία στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής που δείχνουν ότι και οι δύο κατευθύνσεις της λεωφόρου Κηφισού «υποδέχονται» καθημερινά κοντά στα 152.000 οχήματα, με αποτέλεσμα να προκαλείται… ασφυξία και οι μετακινήσεις των πολιτών να γίνονται… αβίωτες.
BUY NOW
Τα αίτια του κυκλοφοριακού Γολγοθά στον Κηφισό, έχουν αναλυθεί εκτενώς κατά καιρούς από συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι έχουν εστιάσει στην ανυπαρξία σταθερής διατομής (αυξομείωση αριθμού λωρίδων κυκλοφορίας), στην απουσία ενός επαρκούς δικτύου αστικών συγκοινωνιών, αλλά και τον υψηλό αριθμό κυκλοφορούντων βαρέων οχημάτων.
Παράλληλα, έχει διατυπωθεί και πλήθος προτάσεων, την ίδια ώρα που δρομολογείται μία σειρά έργων, η οποία υπόσχεται να μετριάσει το χάος στον δρόμο τον 14 χιλιομέτρων ο οποίος όσο σημαντικός και αν είναι για την πρωτεύουσα έχει μετατραπεί σε λεωφόρο των… στεναγμών. Ας τα δούμε παρακάτω.
Νέοι σταθμοί Μετρό
Η αρχή έγινε με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά, με τους σταθμούς «Μανιάτρικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», η οποία εκτιμάται ότι μειώνει την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σε περαιτέρω μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων, άρα και του αριθμού των κυκλοφορούντων οχημάτων στον Κηφισό θα οδηγήσει η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον (και αργότερα προς Μενίδι) και προς Γλυφάδα, και φυσικά η ολοκλήρωση του σπουδαίου έργου της Γραμμής 4 (Α’ τμήμα: Άλσος Βεϊκου-Γoυδί). Στη Γραμμή 4 θα επιβαίνουν χιλιάδες πολίτες και τα ΙΧ θα μειωθούν κατά 60.000 ανά ημέρα. Το έργο αναμένεται να είναι έτοιμο σε περίπου 8 χρόνια.
Επέκταση Λεωφ. Κύμης
Μέσα στο προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει και η κατασκευή ενός ακόμα έργου πνοής για την Αθήνα, το οποίο αφορά στην επέκταση της Λεωφ. Κύμης προς την Εθνική Οδό μέσω αστικής σήραγγας άνω των 2 χλμ. που θα σημάνει τη μείωση της κίνησης σε μεγάλα τμήματα της Αττικής Οδού και της Λεωφ. Κηφισού.
Στο έργο, που έχει οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, προβλέπεται η κατασκευή ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους 3,8 χλμ., (4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση) που θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας.
Η διάρκεια των εργασιών είναι 48 μήνες. Εφόσον, λοιπόν, «πιάσουν» δουλειά εντός του 2023 τα εργοτάξια, τότε ο νέος οδικός άξονας θα τεθεί σε λειτουργία το αργότερο μέχρι το 2027. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως
Χείρα βοηθείας, φυσικά, θα προσφέρει και μία ακόμα επέκταση της Αττικής Οδού, και συγκεκριμένα η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με μία νέα αστική σήραγγα (υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως) που θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, φέρνοντας πιο κοντά τη Λεωφ. Κατεχάκη με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα δημιουργηθεί ένας ακόμα κάθετος οδικός άξονας στην Αθήνα και θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια, και ως εκ τούτου εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό.
Κέντρο Μεταφορών και Logistics στη Φυλή
Όπως προαναφέρθηκε, καταλυτικό ρόλο στην πρόκληση κυκλοφοριακού χάους στον Κηφισό διαδραματίζει ο υψηλός αριθμός κυκλοφορούντων βαρέων οχημάτων.
Αυτό, ωστόσο, σύντομα θα αλλάξει με την μετεγκατάσταση των εκατοντάδων διαμεταφορικών και μεταφορών εταιρειών από τον Ελαιώνα / Βοτανικό σε ένα σύγχρονο “Υποδοχέα”, τον δήμο Φυλής.
Χθές, μάλιστα, υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ του Δήμου Φυλής και της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, με τον υφυπουργό Μεταφορών και αντιπρόεδρο της Κυβερνητικής Επιτροπής για την ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Μιχάλη Παπαδόπουλο, να αναφέρει ότι δημιουργείται μια σημαντική υποδομή που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς το νέο Κέντρο στη Φυλή θα συνδέεται απευθείας, μέσω του σιδηρόδρομου με το Ικόνιο και το Θριάσιο.
Το έργο, επίσης, θα έχει σημαντική συμβολή και για αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στον Κηφισό και στο κέντρο της Αθήνας, όπου σήμερα διακινούν εμπορεύματα περίπου 4.000 φορτηγά.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ