Αλλάζει ο «Δρόμος του Θανάτου»: Μπήκαν οι μπαριέρες που σώζουν ζωές στην πιο επικίνδυνη Εθνική Οδό
Θέση σε έναν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης παίρνουν οι κορυφαίες μπαριέρες ασφαλείας που επαναφέρουν τα οχήματα στον δρόμο, σώζοντας τις ζωές των επιβατών.
Μία πολύτιμη δράση, ώστε να άρουν την επικινδυνότητα στον λεγόμενο «Δρόμο του Θανάτου», υλοιποιούν οι Ρουμάνοι, μέσω της τοποθέτησης προηγμένων διαχωριστικών στηθαίων ασφαλείας με περιστρεφόμενους κυλίνδρους, τα οποία θεωρούνται ως τα ασφαλέστερα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το επαναστατικό σύστημα της νοτιοκορεάτικης εταιρείας ETI, που παρουσιάστηκε πριν από λίγα χρόνια, άρχισε να τοποθετείται σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της ευρωπαίκής οδού E85, και δη στη ρουμανική κοινότητα Răcăciuni στην κομητεία Bacău της Ρουμανίας.
BUY NOW
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Οδός E85 ξεκινάει από τη Λιθουανία και καταλήγει στην Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη).
Τα προηγμένα στηθαία ασφαλείας άρχισαν να τοποθετούνται στην Εθνική Οδό της Ρουμανίας στις αρχές της εβδομάδες, ενώ τα έργα θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες.
Όπως ανέφερε ο νομάρχης του Bacăυ, Lucian Bogdanel, τα στηθαία θα τοποτεθητούν σε μήκος 2 χλμ. και συγκεκριμένα σε ένα τμήμα της κονότητας Răcăciuni όπου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ρουμανικής τροχαίας, μόνο το 2022, έχουν σημειωθεί δύο σοβαρά τροχαία δυστυχήματα, όπου πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Στο συγκεκριμένο κομμάτι μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν στηθαία ασφαλείας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρές συγκρούσεις μεταξύ των αντίθετα διερχόμενων οχημάτων.
Κυλινδρικές μπαριέρες: Ο Φύλακας Άγγελος των οδηγών
Τα διαχωριστικά στηθαία ασφαλείας που παίρνουν θέση στη ρουμανική εθνική οδό είχαν παρουσιαστεί πρίν από λίγα χρόνια από τη νοτιοκορεατική εταιρεία ET1 και υπόσχονται πως περιορίζουν σε σημαντικό βαθμό την επικινδυνότητα των δρόμων.
Υπό την ονομασία “Rolling Barrier Guardrail System”, η κατασκευή τους βασίζεται σε οριζόντιες μεταλλικές μπάρες, ανάμεσα στις οποίες τοποθετούνται κάθετα περιστρεφόμενοι κύλινδροι. Οι τελευταίοι είναι κατασκευασμένοι από συμπολυμερές αιθυλενίου-οξικού βινυλίου (EVA), ένα υλικό που είναι μαλακό και εύκαμπτο και μεγάλη αντοχή σε ρηγμάτωση καταπόνησης.
Η διάμετρος των κυλίνδρων είναι είτε 34,5, είτε 48 εκ., ενώ έχουν μια κίτρινη ανακλαστική μεμβράνη που τους καθιστά ιδιαίτερα ορατούς κατά τις νυχτερινές ώρες.
Αυτό που καθιστά τους κυλίνδρους ξεχωριστούς είναι η ικανότητά τους να αποσβένουν τη δύναμη κρούσης και να αλλάζουν την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο. Ενώ μειώνονται σε σημαντικό βαθμό οι πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση.
Πέρα από την ασπίδα προστασίας που παρέχουν στους οδηγούς, τα διαχωριστικά στηθαία ασφαλείας διασφαλίζουν ότι τα οχήματα που «πέσουν» σε αυτά θα υποστούν σημαντικά μικρότερες υλικές ζημιές απ’ ότι αν «έπεφταν» στις παραδοσιακές δύσκαμπτες μπαριέρες.
Οι περιστρεφόμενοι κύλινδροι τοποθετήθηκαν πρώτα στη Νότια Κορέα, για να πάρει σειρά η Ευρώπη και η Ινδία.
Δείτε πώς λειτουργούν οι μπαριέρες με τους περιστρεφόμενους κυλίνδρους