Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, πιστεύει ότι η εταιρεία της Καλιφόρνια θα αντιμετωπίσει μεγάλες δυσκολίες για την εξαγωγή του διαβόητου στις ΗΠΑ 'διαστημικού' ηλεκτρικού Pick-up της στην Ευρώπη και στην Κίνα.
Στην Αμερική λέγεται ότι οι προπαραγγελίες για το Cybertruck αγγίζουν τα 2 εκατομμύρια, και παρότι δεν είναι εύκολο να το διασταυρώσει κανείς, μπορεί αντιθέτως πολύ εύκολα να διαπιστώσει όλο το ντόρο που γίνεται γύρω από το πρώτο Pick-up της βραχείας ιστορίας της Tesla.
Το Cybertruck μπήκε στην παραγωγή το καλοκαίρι του 2023, μετά από χρόνια καθυστερήσεων, λόγω των παγκόσμιων ελλείψεων σε microchips, της μη επαρκούς παραγωγής των νέων μπαταριών 4680 της Tesla, καθώς και άλλων προβλημάτων που σχετίζονται με το σχεδιασμό του και με τις τεράστιες ατσάλινες επιφάνειες του αμαξώματός του.
BUY NOW
Τώρα εμφανίστηκε άλλο ένα πρόβλημα: η εκτίμηση του διευθύνοντος συμβούλου της καλιφορνέζικης εταιρείας, Elon Musk, ότι οι μεγάλες αγορές της Κίνας και της Ευρώπης προβάλλουν αρκετές νομικές δυσκολίες για να υποδεχθούν το Cybertruck. Ας δούμε τους λόγους για αυτό, όπως τους παρέθεσε ο Αμερικανός επιχειρηματίας.
Στην Ευρώπη το πρόβλημα φαίνεται να εντοπίζεται στις προδιαγραφές που ισχύουν την Ε.Ε. σχετικά με την ασφάλεια των πεζών και την προστασία τους σε περίπτωση ατυχήματος. Ακόμα και στην Αμερική, εξάλλου, έχουν εκφραστεί ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους του Cybertruck σε περίπτωση που παρασύρει έναν πεζό.
Ο Adrian Lund, πρώην πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφάλισης για την Οδική Ασφάλεια των ΗΠΑ (IIHS) παραδέχθηκε πως ανησυχεί για τις επιπτώσεις του ατσάλινου σκελετού του Cybertruck σε περίπτωση τέτοιου ατυχήματος. “Το πρόβλημα είναι πως αν κάνουν το αμάξωμα πολύ στιβαρό με τη χρήση ανοξείδωτου χάλυβα, αν ένας άνθρωπος χτυπηθεί θα υποστεί σοβαρότερους τραυματισμούς” είπε ο Lund.
Παράλληλα, στην Ευρώπη υπάρχουν ανησυχίες και για τις ζώνες παραμόρφωσης του Cybertruck σε περίπτωση ατυχήματος, καθώς και για το βάρος και την ισχύ του. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών, ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός για την οδική ασφάλεια, εκφράζει την ελπίδα μέσω ανακοίνωσής του πως το Cybertruck δεν θα εισάγεται στην Ευρώπη, λόγω των κινδύνων που προβάλλει στους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Σε σχέση με την Κίνα, το πρόβλημα στην εξαγωγή του Cybertruck σε αυτή την τεράστια ασιατική αγορά σχετίζεται με τους Νόμους και τις νόρμες των αυτοκινήτων στη χώρα. Ο Musk είπε ότι θα είναι 'πολύ δύσκολο' για την Tesla να κάνει το ηλεκτρικό της Pick-up νόμιμο για την κινεζική αγορά, σε απάντηση σχολίου του χρήστη Ray του Twitter/X.
Συγκεκριμένα, ο Ray έγραψε πως “το Cybertruck φημολογείται ότι θα έρθει σε εκθέσεις της Κίνας. Αν συμβεί αυτό, θα προσελκύσει πολλούς για να το δουν από κοντά. Είμαι σε ένα κινεζικό chat για το Cyberrtruck με σχεδόν 500 μέλη και όλοι έχουν προ-παραγγείλει το Cybertruck. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα θελήσουν να δουν το αληθινό μοντέλο”.
Η απάντηση του Musk σε αυτό το tweet ήταν πως “το να κάνουμε το Cybertruck νόμιμο στην Κίνα θα ήταν πολύ δύσκολο, αλλά θα μπορούσαμε να στείλουμε εκεί ορισμένα πρωτότυπα για εκθεσιακούς λόγους”. Οι δυσκολίες εντοπίζονται στις σχεδιαστικές προδιαγραφές του Pick-up.
Θυμίζουμε ότι στην ασιατική χώρα η Tesla βρίσκεται σε τεταμένο εμπορικό ανταγωνισμό με την εγχώρια BYD για τις δάφνες του κατασκευαστή με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων όχι μόνο στην τεράστια κινεζική αγορά, αλλά και σε όλο τον πλανήτη. Η Tesla διατήρησε το προβάδισμά της στις πωλήσεις στο σύνολο του 2023, αλλά το έχασε το τελευταίο τρίμηνο της περσινής χρονιάς, και αναμένεται να το απωλέσει το 2024.
Προς το παρόν η Tesla δεν προλαβαίνει να καλύψει την τεράστια ζήτηση για το Cybertruck στις ΗΠΑ, συνεπώς το πρόβλημα της εξαγωγής του στην Ευρώπη και στην Κίνα δεν μοιάζει τόσο επείγον. Ωστόσο, η εταιρεία της Καλιφόρνια θα πρέπει να προσπαθήσει να το διευθετήσει, πιθανώς με τροποποιήσεις στα Cybertruck που προορίζονται για τις αγορές εκτός ΗΠΑ.