Νέες πληροφορίες από την Ιαπωνία αναφέρουν ότι η Subaru ετοιμάζει την αμιγώς ηλεκτρική νέα γενιά του εμβληματικού της τετρακίνητου Forester, το οποίο θα προσφέρει έως και 700 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Μετά το Solterra, το οποίο στην ουσία ήταν η δική της παραλλαγή του Toyota bZ4x, η Subaru ετοιμάζεται για την πλήρη στροφή της στην ηλεκτροκίνηση εξελίσσοντας τον μετασχηματισμό του κλασσικού της Forester σε ένα καθαρά ηλεκτρικό τετρακίνητο, που μπορεί να έρθει πολύ νωρίτερα από όσο θα περίμενε κανείς.
Σύμφωνα με το πλάνο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Fuji Heavy Industries, ο στόχος είναι η Subaru να πουλάει 600.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως από το 2030 (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα plug-in υβριδικά). Είναι ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο, αλλά η Subaru έχει τις υποδομές να το εκτελέσει μέσα σε μία πενταετία.
BUY NOW
Για να το καταφέρει, όμως, πρέπει να επλουτίσει τη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της με γοργό ρυθμό τα προσεχή χρόνια. Κυρίως με SUV, που είναι τα πιο εμπορικά ηλεκτρικά του πλανήτη, και κυρίως εξ-ηλεκτρίζοντας ήδη γνωστά και δημοφιλή της μοντέλα, όπως το Forester που μέχρι και τις μέρες μας επιμένει στην αγνή μηχανολογική φιλοσοφία του boxer (επίπεδου) κινητήρα βενζίνης.
Η γενιά αυτή του Forester, που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2023, είναι η 6η, και σύντομα θα κάνει το ντεμπούτο της και στην Ευρώπη, καθώς και σε επιλεγμένες αγορές - όπως των ΗΠΑ, όπου παραδοσιακά η Subaru σημειώνει αρκετά σημαντικό αριθμό πωλήσεων.
Σε αντίθεση με το Solterra, ωστόσο, το ηλεκτρικό Forester θα εξελιχθεί αποκλειστικά από την ίδια τη Subaru, με ένα αυτόνομο project. Όπως αναφέρουν τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, θα είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος από το Solterra - και βεβαίως θα πωλείται ως η EV επιλογή στο πλαίσιο μιας ευρύτερης γκάμας θερμικών/υβριδικών και ηλεκτρικών κινητήρων της 7ης γενιάς του Forester.
Το σημαντικό, σε σχέση με το Solterra, είναι ωστόσο ότι το ηλεκτρικό Forester θα έχει αυτονομία που θα αγγίζει ακόμα και τα 700 χιλιόμετρα, που είναι πολλά περισσότερα από όσα πετυχαίνει το πρώτο (κατά WLTP) με μια πλήρη φόρτιση. Είναι περιττό, φυσικά, να αναφέρει κανείς ότι το Forester θα παραμείνει γνήσια τετρακίνητο, με ένα ηλεκτρομοτέρ σε κάθε άξονα.
Όσο για τον προγραμματισμό, μετά το λανσάρισμα της 6ης γενιάς του Forester στην παγκόσμια αγορά, δεν αποκλείεται η πρώτη παρουσίαση του πρωτοτύπου (ή ακόμα και της έκδοσης παραγωγής, στο πιο αισιόδοξο σενάριο) του Forester EV να γίνει μέσα στο 2025.