Η νέα γενιά του Dacia Duster έρχεται να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των Value For Money μοντέλων στα SUV. Το carandmotor.gr ταξίδεψε στη Λισαβόνα για να δει από κοντά το νέο μοντέλο του Renault Group.
To Dacia Duster είναι ένα από τα λίγα μοντέλα της αγοράς αυτοκινήτου που δεν χρειάζεται συστάσεις. Παρουσιάστηκε το 2010 και αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μοντέλο – ορόσημο για τη φίρμα, καθώς κατάφερε να αλλάξει όλο το status της Dacia που γνωρίζαμε μέχρι τότε. Από τότε έως σήμερα, το Duster έχει σημειώσει πάνω από 2,2 εκατ. πωλήσεις, με την υπάρχουσα 2η γενιά να παρουσιάζει σταθερά μεγάλη ζήτηση παρόλο που οδεύει στη δύση της.
Μάλιστα, το Renault Group αναφέρει πως καθημερινά τη γραμμή παραγωγής περνούν πάνω από 1.000 Duster στο εργοστάσιο του Pitesti στη Ρουμανία, κάτι που αποδεικνύει τη δυναμική του Best Seller SUV στην ευρωπαϊκή αγορά, στον τομέα των λιανικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς. Σήμερα υποδεχόμαστε τη νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του Duster, η οποία αλλάζει ριζικά σε εμφάνιση και αποκτά όλες τις τελευταίες τεχνολογίες του Renault Group στη φαρέτρα της, φιλοδοξώντας να συνεχίσει το success story που έχει σημειώσει μέχρι σήμερα. Ας δούμε τα κύρια σημεία του νέου μοντέλου, όπως τα γνωρίσαμε στην πρώτη στατική παρουσίασή του στην Πορτογαλία.
BUY NOW
Νέα σχεδιαστική ταυτότητα βασισμένη στο Bigster Concept
H νέα γενιά του δημοφιλούς SUV ενσωματώνει μια εντελώς διαφορετική αισθητική, απόλυτα επηρεασμένη από το πρωτότυπο Bigster που μονοπώλησε το ενδιαφέρον στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς. Όπως μπορούμε να δούμε και μέσα από τις εικόνες, το μόνο στοιχείο που παραμένει γνώριμο είναι το κεντρικό σημείο της μάσκας, με το νέο λογότυπο της φίρμας, στοιχείο το οποίο γνωρίσαμε στα τελευταία μοντέλα της Dacia.
Από κει και πέρα, εκτός των έντονων γωνιών του αμαξώματος, κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν τα φωτιστικά σώματα Led με τα χαρακτηριστικό σχήμα «Y» αλλά και τα πλαϊνά μαρπσιέ σε μαύρο χρώμα από ανθεκτικό και ανακυκλώσιμο υλικό (η εν λόγω εφαρμογή έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Manifesto Concept), τα οποία σύμφωνα με τους ειδικούς μπορούν να αντέξουν τις καταπονήσεις σε βάθος χρόνου. Παρόμοια παραμένει η σχεδίαση του τόξου της οροφής, καθώς, όπως μας εξήγησαν οι σχεδιαστές, επιδίωξαν να διατηρήσουν αυτό το σημείο ώστε η σιλουέτα του νέου μοντέλου να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη.
Συνολικά, αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε είναι πως το νέο Duster διατηρεί στο ακέραιο τον off road χαρακτήρα του, τολμώντας να ενσωματώσει μια πιο lifestyle διάθεση στα χαρακτηριστικά που προτάσσει. Τέλος, να σημειώσουμε πως η βάση είναι η πλατφόρμα CMF-B, με τις διαστάσεις να είναι παρόμοιες συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά (μήκος 4,34 μ., πλάτος 1,81 μ., ύψος 1,66 μ., μεταξόνιο 2.673 χλστ., απόσταση από το έδαφος από 209 έως 217 χλστ. στην τετρακίνητη έκδοση).
Full digital εσωτερικό με έμφαση στην πρακτικότητα
Μια εντελώς διαφορετική αύρα φέρνει η καμπίνα του νέου Dacia Duster, συγκριτικά με την υπάρχουσα γενιά, τόσο σε επίπεδο εμφάνισης όσο και στον τομέα των τεχνολογιών, χωρίς στιλιστικές φλυαρίες. Έτσι, στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα infontaiment, με τον συμβατικό πίνακα οργάνων να έχει δώσει τη θέση του σε μια πλήρως ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών.
Τα πλαστικά σκληρής αφής εμφανίζουν μια στιβαρή εφαρμογή μεταξύ τους, με την εικόνα των επενδύσεων να ικανοποιεί στο σύνολό της. Διαφορές, επίσης, εντοπίσαμε κατά την πρώτη μας επαφή και στον τομέα της άνεσης. Ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερους χώρους (ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από τα 445 λίτρα στα 472 λτ.), πιο άνετα καθίσματα και μια σειρά από τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας (ενδιαφέρον παρουσιάζει η εφαρμογή Dacia YouClip που αφορά ένα αξεσουάρ που προσαρμόζεται σε διάφορα σημεία της καμπίνας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν βάση στήριξης αντικειμένων).
Η Dacia δίνει, επίσης, μια σειρά από επιλογές για όσους αρέσκονται στις outdoor δραστηριότητες, όπως το Sleep Pack που τοποθετείται στην καμπίνα και διαμορφώνεται σε κρεβάτι για δύο άτομα, οι ισχυρότερες μπάρες οροφής και οι πιο ανθεκτικές επενδύσεις στην έκδοση Extreme που μπορεί κάποιος να τις πλύνει σε περιπτώσεις που λερωθούν κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων.
Έμφαση στο LPG και στην υβριδική τεχνολογία – Παραμένει η τετρακίνητη έκδοση
Η νέα γενιά του Duster θα λανσαριστεί με τρία μηχανικά σύνολα, από τα οποία θα απουσιάζει η υπάρχουσα diesel επιλογή με τον ατσάλινο 1,5 dCi. Στη βάση συναντούμε και πάλι την έκδοση Eco-G 100, η οποία εφοδιάζεται με σύστημα διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου, η οποία αποτελεί μέχρι σήμερα τη δημοφιλέστερη version στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε αυτή την περίπτωση ο 1.000άρης τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής, με την ύπαρξη των δύο ντεπόζιτων βενζίνης και LPG (50 + 50 λίτρα) να εξασφαλίζουν αυτονομία κίνησης που ξεπερνά τα 1.300 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη Dacia.
Στην γκάμα του νέου Dacia Duster ενσωματώνονται για πρώτη φορά δύο ακόμη μηχανικά σύνολα που είναι διαθέσιμα στα περισσότερα καινούργια μοντέλα της Renault. H πρώτη φουλ υβριδική έκδοση Hybrid 140, διαθέτει ένα σύνθετο σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 94 ίππων, δύο ηλεκτρομοτέρ με 49 ίππους και ένα στάνταρ αυτόματο κιβώτιο (το πρώτο ηλεκτρομοτέρ παίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, ενώ το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh).
Επίσης, να τονίσουμε πως η Dacia σε αυτή την περίπτωση αναφέρει πως το 80 % των αστικών μετακινήσεων μπορεί να γίνεται μόνο με ηλεκτρισμό (τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου θα είναι διαθέσιμα μέσα στο επόμενο διάστημα μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις τύπου).
Η τελευταία διαθέσιμη έκδοση κινητήρα αφορά έναν τούρμπο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους – 230 Nm ροπής και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V (αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων). H εν λόγω version είναι η μοναδική που θα προσφέρεται και με τετρακίνηση (γωνία προσέγγισης 31 μοίρες και γωνία διαφυγής 36 μοίρες). Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός έχει 5 επιλογές στη διάθεσή του ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης (Auto – αυτόματη λειτουργία, Snow – για συνθήκες παγετού, Μud/Sand – για λάσπη και άμμο, Off Road – για πιο απαιτητικές συνθήκες και Eco για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μέγιστη πρόσφυση). Σημειώστε, επίσης, πως στον εξοπλισμό του Dacia Duster ενσωματώνεται και σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
Το λανσάρισμα του νέου Dacia Duster αναμένεται περίπου στα μέσα του 2024 και θα είναι διαθέσιμο σε 4 επίπεδα εξοπλισμού. Οι ιθύνοντες της Dacia αναφέρουν πως η τιμή εκκίνησης του μοντέλου θα κινηθεί σε άκρως ανταγωνιστικά επίπεδα, ενισχύοντας έτσι τον Value For Money χαρακτήρα του νέου μοντέλου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ