Μια πολύ ενδιαφέρουσα δοκιμή πρόσκρουσης πραγματοποίησε η γερμανική DEKRA υποβάλλοντας σε crash test ένα μεταχειρισμένο Hyundai Getz 18 ετών.
Με τον πήχη να μπαίνει όλο και ψηλότερα τα τελευταία χρόνια, η πρόοδος της παθητικής ασφάλειας στα αυτοκίνητα είναι αμείλικτη και οι διαφορές στην προσφερόμενη προστασία μεταξύ σύγχρονων και παλιότερων αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο έντονες. Τα μεγαλύτερα άλματα προόδου στους τομείς της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας έχουν γίνει τα τελευταία 20 χρόνια κάτι που αποδεικνύει και η πρόσφατη δοκιμή που πραγματοποίησε η γερμανική DEKRA.
Τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων σχεδιάζονται για να παραμείνουν «μάχιμα» μέχρι και το τέλος της ζωής των αυτοκινήτων και αυτό ακριβώς προσπάθησαν να εξακριβώσουν οι Γερμανοί, οι οποίοι υπέβαλλαν σε δοκιμή πρόσκρουσης ένα 18χρονο Hyundai Getz. Με 270.000 χλμ. στο οδόμετρο του, το εν λόγω μοντέλο δεν κατάφερε να περάσει τον τελευταίο έλεγχο «ΚΤΕΟ» στη Γερμανία εξαιτίας της σκουριάς που εντοπίστηκε στους άξονες μετάδοσης, μια επισκευή που κρίθηκε οικονομικά ασύμφορη για την αξία του αυτοκινήτου πόλης της Hyundai.
BUY NOW
Δεμένο σε καλώδιο που το τραβούσε, το Hyundai Getz προσέκρουσε σε τοίχο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και τα αποτελέσματα, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, είναι τουλάχιστον καθησυχαστικά.
Οι Γερμανοί αναφέρουν πως τόσο οι προεντατήρες των ζωνών ασφάλειας όσο και οι πυροκροτητές των αερόσακων έκαναν σωστά τη δουλειά τους, με τους πρώτους να ενεργοποιούνται 7 χλστ. του δευτερολέπτου μετά την επαφή με τον τοίχο και τους δεύτερους μόλις δύο χιλιοστά αργότερα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, όλη η «διαδικασία» κράτησε 37,9 χλστ. του δευτερολέπτου, λιγότερο από τον μισό χρόνο που χρειάζεται για να ανοιγοκλείσει κανείς τα μάτια του...
Σωστή σύμφωνα με τη DEKRA, ήταν και η συμπεριφορά του αμαξώματος του Getz, έχοντας φυσικά ως δεδομένο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε πριν από 20 χρόνια και με λίγα λόγια δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ευθέως σε παθητική ασφάλεια ένα σύγχρονο μοντέλο. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του διαφορετικά σενάρια πρόσκρουσης, όπως είναι για παράδειγμα μια πλαγιομετωπική σύγκρουση.
Ο τρόπος που το αμάξωμα του Getz διαχειρίστηκε τις δυνάμεις ικανοποίησε τους Γερμανούς με τα πεντάλ και το τιμόνι να μην εισχωρούν στην καμπίνα, ενώ οι πόρτες του άνοιξαν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
Πηγή: Autobild.de
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ