Εισαγόμενο μεταχειρισμένο με γυρισμένα χιλιόμετρα; Καλύτερα να περιμένεις ένα καινούργιο!

πωλήσεις αυτοκινήτων Ελλάδα

Η έλλειψη των microchips και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων μοντέλων είναι οι βασικές αιτίες που η αγορά του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου «οργιάζει» και πάλι. Τελικά, μήπως είναι καλύτερα να περιμένει κάποιος ένα καινούργιο;

Οι παθογένειες στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπήρχαν πάντα. Από τα μέσα της δεκαετίας του ΄80, όπου ήταν μόδα να εισάγεις από τη Γερμανία μια μεταχειρισμένη BMW ή Mercedes σε τιμή ευκαιρίας, ακόμη και αν το πάτωμα της ήταν γεμάτο στην πίσσα για να κρύψουν οι έμποροι τις σκουριές από τους «αλατισμένους» δρόμους.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, σαφώς και η κατάσταση εξομαλύνθηκε. Η αρχή έγινε με την απόσυρση των 90’s όπου δόθηκε μια πραγματική ευκαιρία σε αρκετό κόσμο να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Σταδιακά η ελληνική οικονομία ανέβαινε και μέχρι να ξεκινήσει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, η αγορά αυτοκινήτου ανθούσε. Ήταν, βλέπετε, μια εποχή που και μπορούσες να αποκτήσεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο και να βρεις ένα καλό μεταχειρισμένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φαινόμενα παραβατικότητας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έκαναν -με έντονο τρόπο-την εμφάνισή τους με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης το 2011. Το «ντελίριο» του αγοραστικού κοινού μπορούσε να ικανοποιηθεί μόνο με εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα –δεν υπήρχαν άλλωστε και εγχώρια ντίζελ, καθώς το… «φθηνό ντιζελάκι» πωλούσε πριν καν εισαχθεί στην ελληνική αγορά.

Όπως όλοι γνωρίζουμε και έχουμε αναφερθεί πάρα πολλές φορές, η συγκεκριμένη συγκυρία ήταν οι καλύτερη δυνατή ώστε πολλοί καταναλωτές να πέσουν θύματα απάτης με γυρισμένα χιλιόμετρα και να βρεθούν με ένα -ουσιαστικά- αμφιβόλου ποιότητας όχημα. Με τη συνεχή αρθρογραφία το πρόβλημα λύθηκε μερικώς και έτσι οι υποψήφιοι αγοραστές, όντας πιο υποψιασμένοι, έψαχναν για οχήματα με αρχείο συντήρησης και προχωρούσαν σε αγορά μόνο κατόπιν ελέγχου.

Και ερχόμαστε στο σήμερα. Η πρόθεση και η ζήτηση για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου «κολλάει» στους μεγάλους χρόνους παράδοσης λόγω της έλλειψης microchips και έτσι, πολλοί καταναλωτές στρέφονται και πάλι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – αφού έτσι κι αλλιώς τα εγχώρια δεν φθάνουν για να καλύψουν τη ζήτηση.

Με φόντο αυτή τη νέα πραγματικότητα και με βάση τις πληροφορίες που συλλέξαμε από την αγορά το -όχι και τόσο φθηνό πλέον- εισαγόμενο μεταχειρισμένο κάνει και πάλι… χρυσές δουλειές. Μάλιστα, με βάση όσα μάθαμε, οι τιμές τους έχουν ανέβει ακόμη και πάνω από 20%, ενώ καταγράφονται περιπτώσεις που τα αυτοκίνητα που εισάγονται είναι «αγνώστου» πατρός ακόμη και στις premium κατηγορίες όπου καταγράφεται –επίσης– υψηλή ζήτηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
peugeot autoone

Τι πρέπει, όμως, να κάνει ο καταναλωτής; Χωρίς να επιδιώκουμε να κατηγορήσουμε συλλήβδην τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, αυτό που έχει μεγάλη αξία είναι ο ουσιαστικός έλεγχος κάθε οχήματος που θέλετε να αγοράσετε ακόμη και αν σας δίνουν τις καλύτερες δυνατές εγγυήσεις.

Από κει και πέρα, η άποψή μας είναι ότι η αναμονή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, παρόλες τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται, είναι κάτι που αξίζει τον κόπο καθώς με αυτόν τον τρόπο επενδύετε σε ένα καινούργιο όχημα τελευταίας τεχνολογίας, κάτι που είναι αναντικατάστατο σε όλα τα επίπεδα.

Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής στις παραδώσεις καινούργιων αυτοκινήτων δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο και ειδικά για τις περιπτώσεις ειδικών παραγγελιών.

Έχει, τελικά, κάποια σημασία, αν περιμένετε 3 ή 5 μήνες για ένα πολύ καλύτερο όχημα όπως είναι ένα «brand new» μοντέλο;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ