Αν αναρωτιέστε για το επίπεδο της ικανότητάς σας πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου σας τότε ο «οδηγός» που ακολουθεί θα σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμος.
Καταφατική είναι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η απάντηση που παίρνει κανείς στην ερώτηση αν είναι καλός οδηγός, μια απάντηση που δίνεται περισσότερο με υποκειμενικά παρά με αντικειμενικά κριτήρια.
Η επιτυχία στις σχετικές εξετάσεις και η κατοχή διπλώματος οδήγησης δείχνουν αναμφίβολα ότι ένας οδηγός πληροί το ελάχιστο των προϋποθέσεων που απαιτούνται για να χειρίζεται με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο και να μην αποτελεί κίνδυνο για τον εαυτό του αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
BUY NOW
Όπως όμως τα ράσα δεν κάνουν τον παπά έτσι και το ίδιο το δίπλωμα οδήγησης δεν εξασφαλίζει σε καμία περίπτωση ότι ένα άτομο είναι καλός οδηγός.
Το να διαβάζετε αυτές τις γραμμές είναι πραγματικά καλό σημάδι για την προσοχή που δίνετε ως οδηγοί αφού η αμφιβολία, η εποικοδομητική περιέργεια, αλλά και η όρεξη για γνώση και εκ νέου αξιολόγηση είναι τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να έχει και ένας οδηγός που γνωρίζει τις αδυναμίες του και θέλει να γίνει καλύτερος.
Αυτά που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να καθορίσετε οι ίδιοι το πόσο καλοί ή κακοί οδηγοί είστε αλλά και να βρείτε τους τομείς που μπορείτε να βελτιωθείτε ώστε να γίνετε ακόμη καλύτεροι.
Το σημαντικότερο που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι ο καλός οδηγός σε δημόσιο δρόμο είναι ο ασφαλής οδηγός που δεν αποτελεί κίνδυνο για κανέναν χρήστη του δρόμου και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να έχει πάντα στο μυαλό σας.
Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πόσο καλά τον γνωρίζετε;
Το πόσο καλά γνωρίζει και τηρεί ένας οδηγός τον ΚΟΚ βρίσκεται σε ευθεία αναλογία με το πόσο ασφαλής είναι όταν κινείται σε δημόσιο δρόμο.
Ένα μέρος του κώδικα το μαθαίνουμε όταν προετοιμαζόμαστε για τις εξετάσεις της άδειας οδήγησης και στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων μετά δεν ασχολούμαστε ποτέ ξανά με αυτόν.
Οι καλοί οδηγοί θα πρέπει να «επισκέπτονται» τον ΚΟΚ περιοδικά για να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους αλλά και να ενημερώνονται για αλλαγές στον ΚΟΚ που γίνονται σχετικά συχνά ώστε να έχουν πάντα όλη την απαραίτητη γνώση.
Η καλή γνώση του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη
Ένας οδηγός που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να ξοδέψει τον χρόνο που απαιτείται για να γνωρίσει τα ηλεκτρονικά συστήματα που φέρει το αυτοκίνητό του, ακόμη περισσότερο τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.
Κάνοντας το παραπάνω ο οδηγός θα είναι πάντα σε θέση να ρυθμίζει αυτά τα συστήματα και να τα εκμεταλλεύεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και του καιρού, αλλά το τερέν που έχει κάτω από τους τροχούς του.
Πρέπει επίσης να γνωρίζει και να βρίσκει σε ελάχιστο χρόνο, όλα τα χειριστήρια και κουμπιά που έχει διαθέσιμα, να ξέρει τις πιέσεις που απαιτούνται για τα ελαστικά του αλλά και τι πρέπει να κάνει στην περίπτωση που ανάψει κάποια προειδοποιητική ένδειξη στο ταμπλό.
Σε αυτή την περίπτωση τη λύση μπορεί να δώσει το εγχειρίδιο του κατασκευαστή που συνοδεύει το αυτοκίνητο, το οποίο πλέον είναι σε πολλές περιπτώσεις διαθέσιμο και σε ηλεκτρονική μορφή.
Τέλος, ένας οδηγός θα πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον πόσο δυνατά μπορεί να φρενάρει και να επιταχύνει το αυτοκίνητο του, από και έως τα 130 χλμ./ώρα, ώστε να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την ενεργητική ασφάλεια που του προσφέρει όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες. Αυτό μπορεί να το μάθει με ασφάλεια σε έναν δρόμο κλειστό στην κυκλοφορία ή ακόμη καλύτερα στο περιβάλλον μιας πίστας.
Η σωστή συντήρηση είναι μισή αρχοντιά
Ένας οδηγός που συντηρεί το αυτοκίνητό του ευλαβικά και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή δείχνει χωρίς αμφιβολία ότι δίνει μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια.
Η συντήρηση ενός αυτοκινήτου δεν έχει κάνει μόνο με το σέρβις αλλά και με την ίδια την πράξη της οδήγησης αφού ένα άτομο που προσέχει και δεν καταπονεί τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου οδηγώντας άτσαλα αυξάνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής τους και προϋποθέτει στρωτή οδήγηση και χειρισμούς ακριβείας.
Προσοχή, εγρήγορση, ανεκτικότητα και ηρεμία
Αυτά τα τέσσερα είναι εξαιρετικά σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά για έναν οδηγό που θέλει να λογίζεται ως καλός. Εφαρμόζοντας και τα τέσσερα μαζί ο οδηγός βρίσκεται πάντα στην καλύτερη δυνατή θέση για να αντιδράσει όσο πιο σωστά γίνεται ακόμη και σε ένα ξαφνικό περιστατικό αλλά και να προσαρμοστεί γρήγορα και απροβλημάτιστα στις εκάστοτε οδικές συνθήκες.
Από πρόστιμα πώς πάμε;
Τελευταίο «σημάδι» που δείχνει ότι είμαστε καλοί οδηγοί είναι και η… σχέση μας με τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τα οποία φυσικά ποικίλουν σε σοβαρότητα. Σε κάθε περίπτωση όσο λιγότερες κλήσεις έχουμε δεχτεί τόσο το καλύτερο.